Af Peter Engholm, journalist
Foto: The True award + Simon Engstrøm

Danmarks største reklamefilm-pris udvider med en kategori og har givet en anden nyt navn. Sidste års award satte rekord, og nu er der åbnet for tilmelding.

The True Award vendte tilbage sidste år, efter at 2020-showet blev udsat – for til sidst at blive slået sammen med 2021-showet.

Producentforeningen havde ved den lejlighed gjort ekstra meget ud af reklamefilmprisen, som ikke alene havde fået nyt look, men også fået saneret kategorierne og samlet set lagt flere til.

Og branchen tog godt imod opgraderingen, for med 336 arbejder satte The True Award indsendelsesrekord.

Ny kategori – nr. 21 i alt
Nu åbner arrangørerne for indsendelser til The True Award 2022, som allerede nu sætter en anden rekord: 21 kategorier i alt, i det The True Casting er kommet til siden sidst.

Mette Jermiin, managing director og executive producer i Bacon, og medlem af True Award-styregruppen, indleder kategori-lanceringen med en erkendelse:

”Det var på tide, at vi fik casting som kategori i The True Award. Casting er en essentiel del af filmproduktion og et sted, hvor der bliver lagt oceaner af energi. At finde de karakterer, der formidler historien, understøtter fortællingen og giver filmen et unikt feel er en kunst i sig selv. Derfor er det på sin plads at anerkende dem, der er gået det ekstra stykke og har castet ekstraordinært godt.”

Passion erstatter mod
I 2021 kom tre nye kategorier til, og der er genvalg til dem alle – om end The Truly Brave har skiftet navn til The True Passion. Der er justeret, så eksekveringen ikke længere er en del af bedømmelsesgrundlaget. Kategoribeskrivelsen ser nu således ud:

”Film, der bryder normen, er modige og sprænger konventionerne for, hvad vi ellers ser. Her er tale om en annoncør eller organisation, der på script plan har vovet pelsen og købt ind i en anderledes kreativ ide.”

Der er åbnet for tilmeldinger af film, og deadline er den 1. september kl. 12.00. Der uddeles priser, guld, sølv, bronze, publikumsprisen samt Grand Prix i Bremen Teater i København torsdag den 27. oktober.

Læs mere på The True Awards site.

Grand Prix-vinder 2021: The Unicorn, Thirsty og Læger uden Grænser for “MSF – LIFE”. Peter Metcalfe, kreativ direktør og medstifter af The Unicorn, modtog prisen. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club