Tidl. Codan-CMO går til Charlie Tango

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Charlie Tango ansætter direktør, der får fokus på CCM-forretningen. Mette Heering Pontoppidan skal være med til at udvikle og modernisere kunde- og borgerkommunikationen for bureauets kunder.

I sommers stoppede Mette Heering Pontoppidan som marketing- og kommunikationsdirektør hos Codan efter fem år på posten.

Nu har hun landet et nyt job hos Charlie Tango, og dermed er Mette Heering Pontoppidan med baggrund hos bl.a. Microsoft, YouSee, Ørsted og Skandinavisk Motor, for første gang kommet til et bureau.

Mette Heering Pontoppidan bliver en del af Charlie Tangos øverste ledelse med titel af managing director, og hun skal være ansvarlig for forretningsområdet customer communications management (CCM).

Charlie Tango har været på jagt efter en ny chef for det forretningsområde som følge af borgernes voksende krav til kommunikation og transparens mellem virksomheder og offentlige myndigheder, skriver man i en pressemeddelelse.

“Vi har gennem 2020 oplevet en vækst i kommunikationen mellem virksomheder og offentlige myndigheder i Danmark samt deres brugere og borgere. Området er superinteressant for Charlie Tango, og vi forventer, at kravene til denne interaktion kun vil forøges i fremtiden – borgere og brugere vil forvente, at virksomheder og myndigheder vil kommunikere mere. Vi vil i Charlie Tango være med til at drive denne udvikling sammen med vores kunder, og derfor er det fantastisk at få en kapacitet som Mette ombord. Mette forstår fra kundeperspektivet den kontekst, som CCM indgår i – nemlig at CCM skal ses som en afgørende del af den samlede kunde- og borgeroplevelse,” siger adm. direktør for Charlie Tango, Uffe Henriksen.

Han tilføjer:

“Mette har desuden en solid erfaring med at drive transformation i organisationer af høj kompleksitet. Mens vores kunders krav og forventninger til os ændrer sig, skal vi som organisation være på forkant med de muligheder, der byder sig i markedet – nye services, nye perspektiver, nye måder at arbejde og servicere vores kunder på.”

Fra Mette Heering Pontoppidan selv lyder det:

“Mine erfaringer og kompetencer ligger i at understøtte kundeoplevelser og forretningsudvikling med en digital transformation. Da der ligger et kæmpe potentiale på den digitale front i forhold til at udvikle CCM-forretningen, håber jeg, at jeg kan være med til at bidrage til en bedre kundeoplevelse sammen med teamet. Og med en kæmpe muskel som KMD i ryggen er jeg ikke i tvivl om, at samarbejdet på tværs kan være med til at rykke forretningen,” siger Mette Heering Pontoppidan.

Mette Heering Pontoppidan starter den 1. marts 2021.