Af Peter Engholm 25@mail.dk

Carlsberg viser – på konference for bæredygtige brands – designet på sin træfiber-flaske. Et reklamebureau og et designbureau er involveret.

Det nye design på Carlsbergs ’Green Fiber Bottle’ blev i dag, onsdag, afsløret på konferencen Sustainable Brands 2016 Copenhagen, hvor 500 topfolk er forsamlet.

En passende anledning, når nu bryggeriet har sit eget bæredygtighedstiltag; Carlsberg Circular Community (CCC).

Den biobaserede og bionedbrydelige ølflaske, den første af sin art i verden, er en ‘milepæl i et ambitiøst treårigt projekt’, og træfiber-flasken er programsat til at blive test-lanceret på et pilotmarked om halvandet år.

Allerede i begyndelsen af året blev CP+B Copenhagen valgt som global kommunikationspartner i CCC.

Det nye design – der viser, hvordan flasken kan komme til at se ud, når den rammer markedet – er udviklet af Carlsbergs partnere i tiltaget sammen med to danske bureauer; bemeldte CP+B Copenhagen samt designbureauet Kilo.

Carlsbergs Sustainability Director, Simon Boas Hoffmeyer, siger om flasken:


”At have en fysisk prototype gør det lettere for os at forklare det nye format over for både forbrugere og kolleger. Jeg synes, den nye flaske ser fantastisk ud og demonstrerer, hvordan vi kan bruge innovation og design til at forme produkter, der kan bidrage til en bedre morgendag.”

Håkon Langen, Packaging Innovation Director, tilføjer:

”Flasken er skabt med input fra nogle af verdens førende indpaknings-specialister, som er tændt på projektet. Selvom vi fortsat har tekniske udfordringer, der skal løses, så er vi på sporet.”

Hos CP+B Copenhagen siger adm. direktør Mathias Birkvad om flasken:

“Det er spændende at arbejde med fremtidens materialer. Særligt med formgivningen og materialernes anderledes egenskaber. Green Fiber Bottle er et reelt bud på, hvordan en træfiber-flaske kommer til at se ud, hvis den skal have samme egenskaber, og kunne anvendes på samme måde, som en glasflaske – fra produktion over påfyldning til forbrug og genbrug.”


Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club