Af Peter Engholm, journalist

Et team fra Nord DDB og Astralis har leveret det bedste bud på en film med verdensændrende potentiale. Se den her.

Det er FN’s Internationale dag for Kreativitet og Innovation den 21. april, og netop på denne dag præsenterer Creative Circle og Our Sustainable Future vinderen af konkurrencen med den kreative brief: Skab en film på 60 sekunder, der kan ændre verden.

Konkurrencen sætter fokus på den positive forskel, kreativ tænkning kan gøre for verden og på, hvordan vi med kreativitet og idéer kan skabe nye visioner for fremtiden.

Den er for unge under 30 år og studerende på videregående uddannelsesinstitutioner, og vinderen af Our Sustainable Future er:

  • Carry Your Responsibility
    Christian Skjøtt, Nord DDB og Marius Dahl, Astralis.

Juryen, der bestod af de seneste syv års vindere af filmkategorien ved Young Creative Award, har denne motivering:

“Shortliste-feltet var stærkt, så vi brugte lang tid på at diskutere og identificere den film, der formåede at skille sig lige dét ekstra ud. Det gør Carry Your Responsibility ved sin enkle løsning og sine stærke visuelle kvaliteter, som vejer tungt, når den bl.a. skal vises på storskærm i Nantes i Frankrig og på andre udenlandske scener.”

Konkurrencen er ung, deltagerne er unge, og briefen er usædvanlig – alligevel har den ene vinder en vis erfaring i netop denne disciplin. Christian Skjøtt vandt nemlig også Our Sustainable Future i 2021.

Sidste år blev vinderen vist på Times Square i New York. I år vises vinderen på stor skærm i Nantes i Frankrig.

 

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club