Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

"A match made in hell": Royal er blevet skiftet ud med Tuborg som officiel øl-partner for den københavnske rock- og metalfestival Copenhell.

Royal Unibrew har siden 2010 forsøgt at sætte lighedstegn mellem rockmusik og Royal-øl. Her så ‘Tak Rock’-kampagnen første gang dagens lys, og den har været en fast platform for ølbrandet siden da. 

Siden 2013 har Royal også været øl-partner for den københavnske rock- og metalfestival Copenhell. Men ikke længere. Efter to års corona-aflysninger kommer der til at være Tuborg i krusene på de 35.000 festivalgængere, når Copenhell vender tilbage i juni 2022. 

Med så mange besøgende er festivalen ikke bare landets største festival dedikeret til metal og hård rock, men også blandt de største i landet overhovedet. Deri ligger forklaringen på skiftet til Tuborg, siger Copenhells festivalchef, Jeppe Nissen, til Bureaubiz.

“Copenhell er inde i en rivende udvikling, og det var tid til et skifte – og i den proces er Tuborg et match made in hell.”

Han oplyser, at partnerskabet løbende vil munde ud i særlige projekter til gavn for rock- og metalkulturen i hele Danmark, der endnu er i støbeskeen. 

“Tuborg oser af historie og fællesskab, og selvfølgelig skal det mægtigste ølbrand inden for musik også være en del af landets største metalfestival,” siger han i en pressemeddelelse og fortæller, at festivalens publikum “holder meget af øl,” og at man “glæder sig til at byde Tuborg velkommen i det dunkle selskab.”   

Copenhell samarbejder ikke med et bureau og kører kommunikation og markedsføring internt. Sponsordirektør hos Tuborg, Christoffer Bak Billing, siger, at man hos Tuborg er stolte over partnerskabet, der matcher Tuborgs ambition om at være øllen, der favner danskerne, når musikken opleves live. Han fortsætter: 

“På Copenhell er der et helt unikt fællesskab og en stemning, der passer supergodt til Tuborgs – og så glæder det os selvfølgelig, at Copenhells publikum i høj grad foretrækker øl til deres musik.”

Tuborg er desuden øl-partner for landets største festival, Roskilde Festival, og producerer årligt bl.a. en særlig Roskilde Festival-dåse.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club