Ugens newbizz #3

Redaktionen

PRO: En ny salgs- og marketingdirektør, en head of global branding, en ny managing director og en ny ledig CMO stilling. Det er hvad vi minder dig om i denne uges newbizz.

 

Du får lige en reminder her om, at Harboe Bryggeri har ansat en salgs- og marketingdirektør, som skal lede en salgs- og markedsføringsstrategi om at opbygge premium brands i stedet for at fokusere på “brands til rimelige priser” og private labels.

Det er Kirsten Ægidius og i første omgang vil hun koncentrere sig om en række internationale markeder, bl.a. Asien, Afrika og Sydamerika før hun vender blikket mod produkterne i Danmark.

Hvem ved, måske overvejer hun nye bureausamarbejder.

 

Der er kommet en ny head of global branding hos diamantkoncernen De Beers. Hun hedder Sara Riis-Carstensen og kommer fra Lego.

Der var et portræt af hende i Berlingske den 6. januar. Du kan se det her:

Har du set, at Ecco i Norden har fået en ny managing director? Han hedder Kristian Ikast og selvom han måske ikke direkte sidder med et marketingansvar, så kan der måske være en mulig åbning for nye samarbejder. Læs mere her

 

Byggekæden Stark skal have ny  head of marketing, efter at det blev meldt ud i den forgangne uge, at Jesper Gaarde bliver ny adm. dir. i bureauet 727.

Vi skal nok huske at holde dig orienteret, om hvem der bliver hans afløser.