Ugens newbizz #51

Redaktionen

Kun for PRO-abonnenter: Her er fire bud på new bizz-emner. Læs dem før din konkurrent. Vi hjælper dig på vej ved at give fra 1-5 B’er til hvert udbud. Her er et par teasere: Skat har fået ny chef, der skal opbygge kundekommunikation og ny start-up vil disrupte pensionsbranchen.

Ny chef i Skat skal lave bedre kundekommunikation – vi gir’ 4

Kundekommunikation hos Skat har fået en ny chef og hun skal bygge den eksterne kommunikation op fra bunden i Skats nye Vurderingsstyrelse. Måske kan hun bruge noget bureauhjælp til det?

Her kan du læse mere og her er chefen:

 

Selvom Top-Toys CMO taler om insourcing, så kan en ny strategi måske åbne op for bureausamarbejder. Vi vover et øje med 3

Top-Toy har fået en ny CEO, nemlig svenske Per Sigvardsson og CMO Christina Jensen startede i maj. Ifølge Børsen betyder ansættelsen af Per Sigvardsson en ny strategi og selvom Christina Jensen taler om at insource bureau-arbejde, så siger hun også at hun stadig har brug for bureauer. Med tanke på den nye strategi kan der måse være en åbning for nye bureausamarbejder?

 

Indsigter om hvad CMO’en har brug for er ikke af vejen. Så de får 4

Ifølge Morten Hershøj – CEO hos Another – skal CMO’en skabe et follower brand; polstre sit brand; integrere brandet til platforme som Facebook, Amazon, Apple, Netflix og Google; integrere 1:1 markedsføring; samt bruge et bureau til det virksomheden ikke selv kan finde ud af, i stedet for at tale insourcing.
Mon ikke de råd kan bruges til at tage en snak med sine kunder om, hvad man kan hjælpe dem med i 2018?

Læs hans tanker her

Godt nok har denne nye start-up et bureau, men der skal vel også andre kompetencer på banen, så vi tror det er 4 b’er værd

En start-up, som vil disrupte pensionsbranchen så dagens lys i sidste uge. Men selvom de har fået hjælp fra Designit til brandstrategi og den visuelle identitet, så kan det jo godt være, at man har brug for andre kompetencer, så her er måske en potentiel kunde til et bureau med andre kompetencer end Designits.