Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Norlys' nye marketingdirektør har hjulpet med brandopbygningen siden fusionen. Den hidtidige skifter til mediebranchen.

For en måned siden skiftede Norlys bureau, da man valgte Hjaltelin Stahl og sagde farvel til 2 danske og 1 svensk bureau.

Nu skifter man så marketingdirektør, og siger farvel til Marianne Skaanning og goddag til Per Hjuler.

Per Hjuler har siden sidste sommer været tilknyttet Norlys som ekstern konsulent og rådgiver. Bl.a. har han hjulpet med opbygningen af Norlys’ nye brand & marketing-organisation samt udviklingen af den nye brandplatform.

Han har en fortid hos Lego, hvor han var i 20 år, bl.a. som ansvarlig for Lego-brandet, produktudvikling, innovation, strategiske partnerskaber, licenser, digitale platforme og Lego Gruppens in-house bureau.
Opgaven for Per Hjuler er at styrke teleforretningen.

Til mediebranchen
Marianne Skaanning løber bestemt ikke af pladsen, selvom Norlys kun har eksisteret i sin nuværende form i et år.

Hun har været hos først SE og dernæst Norlys, som er en fusion mellem SE og Eniig, i syv et halvt år.

Nu skal hun til Jysk Fynske Medier, hvor hun tiltræder en nyoprettet stilling som direktør for forretningsudvikling og marketing. Som en del af den øverste ledelse skal hun bl.a. drive og professionalisere arbejdet med udvikling og projektstyring, intern og ekstern kommunikation, marketing og sponsorater samt analysearbejdet. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club