Efter en bureau-pitch har Norlys valgt Hjaltelin Stahl som nyt leadbureau til ikke bare Norlys brandet, men også til Boxer og Stofa, som er en del af Norlys. Det betyder samtidig, at Boxer og Stofa siger farvel til henholdsvis Orbit Red og Robert/Boisen & Like-minded.
I pitchen deltog tre andre bureauer, hvoraf et af dem var svenske Forsman & Bodenfors, som har stået bag de to første kampagner for Norlys. Den første kampagne blev lanceret i august sidste år. Den seneste blev lanceret for godt 2 måneder siden og kører stadig.
“Vi har været super glade for Forsman & Bodenfors, og jeg vil gerne give dem en kæmpe anerkendelse i fødslen af vores brand, der nu står rigtig stærkt. Der var andre årsager til, at vi valgte at gå i en pitch. Og det handler om, at vi skulle finde et bureau, der kunne håndtere hele koncernens palette af brands,” siger CMO for Norlys Marianne Skaaning Ebbesen.
Samtidig fortæller Marianne Skaaning Ebbesen, at man nu har en gruppe af bureauer klar til næste step. Det gælder udover Hjaltelin Stahl også Manyone, som man har brugt som designbureau helt fra starten af fusionen, samt Orchestra, som blev valgt som mediabureau i januar i år. I januar forlængede man også samarbejdet med Kvantum, der hjælper med digitale kunderejser.
”På kun et år har vi fået etableret en stærk brandplatform, der samler virksomheden og giver os en stemme i markedet. Nu er vi klar til at tage brandet til det næste niveau, blandt andet gennem et målrettet fokus på den digitale kundeoplevelse. Her bliver et stærkt samarbejde mellem Hjaltelin Stahl og vores digitale bureau, Manyone, en hovednøgle,” siger Marianne Skaaning Ebbesen.
Hos Hjaltelin Stahl er glæden ved det nye samarbejde naturligvis stor:
“At få lov til at arbejde med Danmarks største energi- og telekoncern med så store ambitioner gør Norlys til en drømmekunde for os. Ud over at samarbejdet giver mulighed for, at vi kan arbejde tæt sammen om kernen af produktet, ligger der både en stor, sjov og spændende opgave i at løfte hele kommunikationsdelen og skabe interessante kundeoplevelser i tæt samarbejde med Manyone, Orchestra og selvfølgelig Norlys”, siger Lasse Bjerre, der er group client director hos Hjaltelin Stahl.
Samarbejdet mellem Boxer og Orbit Red samt Stofa og Robert Boisen & Like-minded kører et stykke tid endnu, indtil de nye samarbejder er oppe at stå, fortæller Marianne Skaaning Ebbesen.
” Det er et spørgsmål om at få tingene samlet. Men nu konsoliderer vi de tre brands ind i et samarbejde på tværs af koncernen, og jeg synes, vi har fundet en god buket af forskellige bureautyper til at hjælpe os.”
Norlys blev døbt i april 2020 efter en fusion mellem de tidligere energi- og teleselskaber SE og Eniig. Norlys tæller i dag ca. 2.500 ansatte og 1,5 mio. kunder på tværs af energi, internet og tv.