Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

En ny kampagne fra Børns Vilkår skal nedbryde barrierer omkring det at ringe til Børnetelefonen. Bureau, der vil gøre social inklusion til en god forretning, står bag kampagnen.

Børns Vilkår er ude med en ny kampagne, der skal styrke kendskabet til Børnetelefonen blandt især børn og unge med flerkulturel baggrund. Håbet er, at kampagnen kan være med til at oplyse flere unge om deres rettigheder. 

‘Stille-roligt’, som kampagnen hedder, er udviklet i samarbejde med det unge kreative kommunikationsbureau Liberate Agency og instruktøren Jonas Risvig.

Bureauet blev lanceret i januar med en målsætning om at gøre social inklusion til god forretning, og er netop blevet valgt på baggrund af at have indgående kendskab til den målgruppe, Børns Vilkår ønsker ønsker at nå med kampagnen, siger Lisbet Christoffersen, der er chef for kommunikation og fundraising i Børns Vilkår. 

Hun tilføjer:

“Vi ved, at mange børn og unge ikke kender deres rettigheder, og derfor har vi et øget fokus på, at alle børn og unge altid kan ringe eller skrive anonymt til Børnetelefonen, hvis de oplever, at deres rettigheder bliver krænket. I vores arbejde med kampagnen har det været vigtigt for os at undgå at bidrage til en stigmatisering af unge med etnisk minoritetsbaggrund.”

Helt stille og roligt
Kampagnen er skabt ud fra indsigten, at mange børn og unge ikke ved, om deres problemer er alvorlige nok til at ringe ind til Børnetelefonen. ‘Stille-roligt’-kampagnen skal nedbryde nogle af de barrierer, der kan stå vejen, siger Niddal El-Jabri, medstifter og inclusive strategist hos Liberate Agency. 

Han fortsætter:

“‘Stille-roligt’ er det man svarer, når nogen spørger, hvordan man har det, og man ikke har lyst til at fortælle, at der faktisk er noget, der tynger én. Vores film viser forskellige rollemodeller, der sammen med rigtige rådgivere viser, hvordan man helt stille og roligt kan få glæde af Børnetelefonen.” 

Kampagnen er Liberate Agencys første som bureau. Den består af flere faser med forskelligt indhold, der udkommer over de næste 6 uger. Det tæller bl.a. selve den 22 minutter lange kampagnefilm ‘Stille-roligt’, behind the scenes-interview med castet og fire videoer med forskellige rollemodeller. Rollemodellerne er skuespillerne Arian Kashef og Maada Mambu Kaikai, skoentusiasten Mathias Ong og storyteller Zainab Nasrati. 

Liberate Agency er en del af det globale bureaunetværk By The Network, der har danske Per Pedersen som CEO. 

Tidligere har Børns Vilkår haft bl.a. Pong Agency, Uncle Grey og Advice som bureau.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club