Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Thomas Bjerg, der har vundet flere priser, bl.a. ved Cannes Lions for Volkswagen og Ford, stifter et nyt bureau, der kommer til at have fokus på den community-tilgang, som ligger i Thomas Bjergs DNA.

Stifteren af Very, Thomas Bjerg, starter et nyt bureau.

Very blev stiftet som et community bureau i 2006. I 2017 købte Egmont Very Aps og fusionerede bureauet med Patchwork. Året efter skiftede bureauet navn fra VeryPatchwork til Belong og i efteråret 2019 stoppede Thomas Bjerg på bureauet.

Nu starter han så forfra igen, og selvom han ikke vil melde ud, hvem han skal samarbejde med, og hvad bureauets navn kommer til at hedde, vil han gerne løfte noget af sløret:

”Det nye bureau kommer til at have fokus på at bygge både brands og forretning for kunderne igennem kreativitet og den forbrugerdrevne community-tilgang, som ligger i mit DNA. Det vil være et seniorbureau, som fokuserer på (re)positioneringer, kampagner, lanceringer og aktiveringer, hvor både jeg selv og mine partnere får lov til at få fingrene i bolledejen.”

Han fortsætter:

”Efter at have være en del af et større set up, savner jeg at have fingrene i bolledejen. Det at få lov til selv være i arbejdstøjet, arbejde med seniorkolleger i et lille team, orkestrere og forhåbentligt gøre det med nogle modige kunder er motivationen.”

Thomas Bjerg og Very har gennem tiden vundet en del priser. Bl.a. en grand prix ved Advertising Effectiveness Awardi 2009 for lanceringen af Somersby Cider samt guld ved Cannes Lions i 2016 med ’Familien’ for Ford Danmark. Også ’Generations’ for Volkswagen vandt flere internationale priser, som fx en bronze ved Cannes Lions i 2017.

Bureauet, der endnu ikke officielt har et navn, har netop landet de første kunder, som man er gået i gang med at arbejde for.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club