Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Velux' slår digitalt dørene op til de fem huse, der viser virkningen af ovenlysvinduer i forskellige rum.

Velux har i samarbejde med Yellow Umwelt udviklet et inspirationsunivers, der skal tage danskerne med til digitalt åbent hus, så de kan opleve virkningen af ovenlysvinduer i forskellige rum og på forskellige tider af dagen.

En ny virtuel oplevelse skal vise, hvad Velux’ ovenlysvinduer kan gøre for et hjem, og hvordan dagslys kan ændre oplevelsen af et rum totalt.

Yellow Umwelt er bureauet bag den virtuelle oplevelse ‘En himmel til forskel‘ – et digitalt inspirationsunivers, hvor man kan besøge fem forskellige typer huse på ‘Dagslysvænget’ for at opleve den virkning, ovenlysvinduer kan have. Her kan man gå til åbent hus og se, hvordan rummene tager sig ud både med og uden vinduer, og på forskellige tidspunkter af dagen, mens man får informationer om produkter og løsninger.

Bureauet har sammen med eksterne samarbejdspartnere udviklet og programmeret universet, der er bygget i danske Unity – en gaming engine, der ifølge Velux giver mulighed for videreudvikling til både AR- og VR-løsninger, og som fremtidigt skal versioneres til det norske og svenske marked.

I en pressemeddelelse begrunder Per Mikael Åkesson, market director i Velux Nordic, udviklingen af ‘En himmel til forskel’ som et værktøj, der kan være med til at fjerne eventuelle købsbarrierer: 

“Evnen til at forestille sig effekten af mere dagslys og en friskere indeluft kan være en købsbarriere. Omvendt vil man meget nødigt undvære ovenlysvinduerne, når først man har dem. Med ‘En himmel til forskel’ har vi nu et digital værktøj, der hjælper boligejerne til at forstå, hvordan ovenlysvinduer skaber forbindelse til udelivet, fordeler dagslyset i boligen, forbedrer indeklimaet og skaber følelsen af mere plads.” 

Velux vil støtte op om ‘En himmel til forskel’ med en digital kampagne, der kører på højtryk de kommende fire uger, for herefter at blive promoveret som en del af Velux’ always on-kommunikation. ‘En himmel til forskel’ bliver dermed et fast værktøj, der skal formidle, hvad ovenlysvinduer kan gøre for et rum.

Velux har også tidligere arbejdet sammen med den ene del af bureauet, Umwelt, inden det i maj blev lagt sammen med Yellow. I sommer lancerede Velux også en hjemmeside, der er dedikeret til ovenlysvinduerne, med hjælp fra bureauet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club