Yellow udvider partnerkredsen

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Yellows nye partner, der får titel af strategisk direktør, har været freelance de seneste otte år. Før det var hun strategisk planner hos Wibroe, Duckert & Partners.

Rikke Laumann er netop tiltrådt som strategisk direktør hos reklamebureauet Yellow, der har kunder som Carlsberg, DONG Energy og DSB på kundelisten.

Samtidig er hun indtrådt som partner, og det udvider partnerkredsen fra fire til fem.

Yellow og Rikke Laumann kender hinanden godt i forvejen, da hun gennem de seneste fire år – ud af ni år som selvstændig strategisk rådgiver – har arbejdet som konsulent for bureauet.

Før den nye Yellow-partner gik selvstændigt i 2009, var hun strategisk planner hos Wibroe, Duckert & Partners i fire år og før det havde hun samme titel hos Grey, hvor hun også var i fire år.

Om baggrunden for at blive fast tilknyttet til Yellow, siger Rikke Laumann:

“Det er ikke fordi, det har skortet på arbejde som rådgiver. Men tiden er kommet til at være en del af et større fællesskab. I Yellow har jeg fundet en samling ligesindede, der har samme appetit på kommunikation og ligefremme tilgang, som jeg selv bryster mig af. Vi har samme syn på samarbejdet med kunderne og insisterer på, at løsninger bliver bedre, når de er blevet til i godt humør.

Fra Søren Sachs, der indtrådte som adm.dir. tidligere på året, lyder det:

“Rikke er en gevinst for Yellow. Bureauet har været igennem en fin udvikling, og i den sammenhæng er Rikke en naturlig brik. Vi har arbejdet tæt sammen i flere år og gennem de sidste år på daglig basis. Hendes strategiske evner er stærke, hendes formidling er aldrig ligegyldig, og hun har haft stor betydning for samarbejdet med flere af vores kunder.”

Rikke har baggrund som cand.com. i kommunikation og psykologi samt en executive master i Corporate communication.

Ejerkredsen udgøres fremover af CEO Søren Sachs, kreativ direktør Jakob Bruun, kontaktdirektør Cathrine Brekke, strategisk direktør Rikke Laumann og grundlægger Steen Bundgaard.