Carlsberg har valgt Yellow Advertising til at være det bureau, der skal relancere hvedeøllen 1664 Blanc i Danmark.
Brandet var uden bureau inden Yellow Advertising vandt udbuddet.
Øllen, der har sin oprindelse fra det franske bryggeri Kronenbourg, findes på fad på udvalgte danske barer, men skal nu introduceres på flaske til hele landet.
”1664 Blanc er en fransk/belgisk version af hvedeøl, der er brygget på stolte traditioner for rigtig god øl, og som vi er stolte over kommer til Danmark i den helt store stil. Med Yellows erfaring med markedsføring af andre store ølbrands og deres forståelse af brandet, så var det oplagt at vi valgte at samarbejde om denne store lancering,” siger brand manager for 1664 Blanc hos Carlsberg Danmark, Louise Dandanell Nielsen.
Udover en traditionel kampagne, vil Yellow Advertising også udrulle en lang række events i løbet af 2018, som har til hensigt at understøtte 1664 Blancs univers.
”For Yellow Advertising er 1664 Blanc en drømmekunde, fordi øllen er så anderledes end andre på markedet, og den har sin helt egen facon. Derudover har vi smagt på øllen, og den smager efter mere,” siger Rasmus Sumborg, Head of Creative Strategy.
Udover 1664 Blanc har Yellow Advertising også fået Arbejdernes Landsbank og Ejendomstorvet i deres fold i år.