Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Danske Pointvoucher skal lave et spil for at få turister til London med Mr. Bean som hovedattraktion.

Danske Pointvoucher, der har Nicolai Elmqvist, tidligere CEO og partner i Konstellation, som medejer, har indgået en kontrakt med London & Partners, organisationen bag Visit London.

Pointvoicher skal udvikle et spil, der skal brande byen globalt og der er indgået en aftale med den kendte Mr. Bean, som gennem sine bl.a. 73 mio. følgere på Facebook skal være med til at markedsføre spillet.

Spillet hedder Play London with Mr. Bean og bliver bygget på Pointvouchers platform. Her kan spillere bytte den tid de bruger i spillet til rigtige produkter og oplevelser hos virksomheder i London, som indgår en aftale med Visit London.

”Alle kender London der er en af verdens mest besøgte byer og alle kender Mr Bean der er en social media rockstar. Vi har store forventninger til projektet og aftalerne med London & Partners (organisationen bag Visit London, red.) og Endemol Shine Group (samarbejdet med Mr. Bean, red.) giver os et stærkt fundament at stå på og mulighed for at nå vores ambitiøse vækstmål. Der er rigtig meget fart på lige nu og disse aftaler åbner også nye døre,” siger Nicolai Elmqvist.

Spillet er et match 3 mobilspil svarende til Candy Crush fusioneret med nogle af de geo-lokationsfunktioner, man finder i Pokemon Go, hvor det bliver muligt at gå på jagt efter unikke tilbud i London. Match 3 er en meget populær spilkategori, især blandt kvinder, som matcher den målgruppe som Visit London i forvejen henvender sig til.

Ideen med spillet, hvor en spiller f.eks. kan vinde en gratis kop kaffe, et måltid og 2 billetter for 1 billets pris til biografen er, at det skal inspirere turister og lokale ved at lære dem om byen på en anderledes legende måde.

Tanken er at bygge bro mellem Londons årlige 32 mio. besøgende, de 8 mio. lokale og de mange forretninger i London, der kan gøre brug af platformen til at publicere unikke tilbud mod dem der spiller.

Kommentarer