We Are Search afholder godt en håndfuld Search Awards kloden rundt, og hvis man kalder European Search Awards for europamesterskaberne, så er det en kun rimeligt at betegne Global Search Awards som verdensmesterskaberne.
VM-vinderlisten er offentliggjort. Og den rummer 9 danske vindere. Flest til iProspect med 5 – de 3 af dem sammen med Carat.
Merkle og Searchmind vinder 1 hver, mens Lazzaweb vinder 2, bl.a. prisen som bedste integrede searchbureau på globalt plan (blandt de mindre af slagsen).
En shortliste på næsten 600 cases blev skåret ned til 97 vindere, da juryen havde voteret. Og fraregner man regionale kategorier uden for Europa var godt hver 10. vinder en dansk case.
Hos iProspect siger Dennis Sørensen, der er SEO & Performance director:
”Vi er virkelig stolte på vores kunders og kollegaers vegne over et historisk stærkt resultat, som i den grad er en blåstempling af de resultater, vi skaber sammen med vores kunder.”
Han tilføjer:
“Det var et hårdt pakket felt i år med virkelig mange stærke shortlistede cases, og at iProspect vinder både Paid Search og SEO-kategorierne for bedste brug af data, vidner om, at vi er et godt sted i arbejdet med data-informeret tilgang for vores kunder.”
I en pressemeddelelse fra Lazzaweb udtrykker Mathias Teis, adm. direktør og partner, stolthed over team og ekspertise og siger:Élys
“Det er en triumferende hyldest for vores arbejde med Google marketing at vinde disse priser i konkurrence med de allerstørste på den globale scene.”
Lidt atypisk for en udtalt digital pris blev Global Search Award for første gang nogensinde afholdt som et fysisk arrangement – i Èlysée Montmartre i Paris. Og arrangementet blev ikke engang live-streamet.
Global Search Awards 2023
Danske vindere
- Best Global Small Integrated Search Agency
Lazzaweb - Best Use of Data (SEO): Large
iProspect Denmark og Carat for Tulip Bacon
The recipe for crispy data! - Best Use of Search – B2C (SEO): Large
iProspect Denmark og Carat for Tulip Bacon
The recipe for crispy data! - Best Use of Data (PPC): Large
iProspect Denmark for CeriX
Leveraging automation and geo-based technology - Best Global PPC Campaign: Large
Searchmind for Rains
Performance Max Made it Pouring Rains on New Markets - Best Use Of Search – Retail/Ecommerce (PPC): Small
Lazzaweb for Cykelexperten
Climbing New Heights of Profit Through Google Advertising - Best Integrated Campaign: Large (sølv)
Carat og iProspect Denmark for Stokke
Maximizing Profitability Through Integrated Search - Best Use of Search – Third Sector/Not for Profit: Large (sølv)
iProspect Denmark for VIA University College EVU
Beating the competitors by integrating SEO and SEM with OneSearch - Best Use of Search – B2B (SEO) (sølv)
Merkle for Marel
Processing SEO Success