Både Have Kommunikation & PR og Kudos Kommunikation er nomineret i to kategorier ved European Excellence Awards, mens Lead Agency og Holm Kommunikation er nomineret en gang hver.
3.000 børnetegninger
Have Kommunikationss shortlister er for Viborg Kommune med kampagnen #TegnHåb, hvor børn indsendte mere end 3.000 tegninger til andre børn rundt om i verden for at skabe håb under corona-krisen.
Kampagnen, der tidligere på året vandt tre guld- og en sølvpris ved Stevie Awards, er lavet på baggrund af Viborg Kommunes udnævnelse til Unesco Creative City, hvor man valgte at profilere sig på sin position som animationsby. Det resulterede også i en udstilling på Statens Museum for Kunst i foråret samt omtaler i bl.a. TV Avisen og på BBC.
”Vi havde på fornemmelsen, at #TegnHåb rummede noget helt særligt. For det er ikke hver dag, at en kampagne vækker international genklang på den måde, som det her er sket. Men vi kunne ikke taget for givet, at kampagnens unikke kvaliteter også ville blive anerkendt af en jury bestående af ledere fra nogle af verdens største virksomheder.”
En vertikal farm
Kudos Kommunikation er lavet for Nordic Harvest med lanceringen af verdens største vertikale farm. Den genererede artikler i bl.a. Le Monde, Wallpaper, FastCompany, France24, AFP og Reuters.
Her er de danske nominerede:
Kategori: Digital Event
Kunde: Viborg Kommune
Case: #TegnHåb
Bureau: Have Kommunikation
Kategori: Nordisk
Kunde: Viborg Kommune
Case: #TegnHåb
Bureau: Have Kommunikation
Kategori: Government Agencies & Parties
Kunde: Ligestillingsafdelingen, Beskæftigelsesministeriet
Case: Sex? Kun med samtykke
Bureau: Lead Agency
Kategori: Government Agencies & Parties
Kunde: Sikkerhedsstyrelsen
Case: Nytår igen
Bureau: Holm Kommunikation
Kategori: Purpose Driven
Kunde: Nordic Harvest
Case: Introduktion af verdens største vertikale farm
Bureau: Kudos
Læs bl.a. her nederst i artiklen
Kategori: Nordisk
Kunde: Nordic Harvest
Case: Introduktion af verdens største vertikale farm
Bureau: Kudos