Efter en pitchrunde har Arbejdernes Landsbank valgt Uncle Grey som reklamebureau og PHD som mediabureau.
På begge bureauer er man naturligvis glade for den nye kunde og hos Uncle Grey tilføjer creative chairman og CSO, Lars Samuelsen:
“Hele kategorien er præget af stor skepsis. Det har betydet, at der har været en høj grad af fokus på produktkommunikation. Vi tror på, at Arbejdernes Landsbank kan have et andet og mere værdiladet udgangspunkt, der vil kunne bibringe kategorien en mere empatisk og menneskelig vinkel.”
Arbejdernes Landsbank har haft Mindshare som mediabureau samt Yellow Umwelt som bureau, sidstnævnte siden 2018. Om bureauskiftet siger marketingchef hos Arbejdernes Landsbank, Mark Bartram:
”Vi ser ind i et marked, der hele tiden udvikler sig, og kunderne forventer noget andet af deres bank i dag, end de gjorde tidligere. Det stiller nye krav til vores mærkefortælling, og det kræver, at vi optimerer vores kommunikations- og marketingaktiviteter i en samlet strategi. Derfor har vi søgt rådgivning hos nogle strategisk og kreativt stærke samarbejdspartnere, der forstår, hvad det kræver.”
Arbejdernes Landsbanks brand & marketing manager, Omer Hanif, fortæller, hvorfor det lige blev Uncle Grey & PDH:
”Uncle Grey har vist, at de har en stærk strategisk forståelse og indsigt i vores brand og branche. Under deres pitch-arbejde udmærkede de sig ved at benytte indsigter og strategi til at udforme nogle stærke, kreative og eksekverbare koncepter. Samtidig er det imponerende at se, hvordan PHD og Uncle Grey har arbejdet tæt sammen om at levere et stærkt indsigtsarbejde, der skal danne grundlag for vores kommende kreative platform. Dertil er PHD’s store fokus på medietransparens noget, vi sætter stor pris på.”
Sidste år blev Arbejdernes Landsbank for 14. år i træk den bank, der scorer højest kundetilfredshed blandt sine kunder ifølge en undersøgelse fra Voxmeter.