Artikler

Artikel

SAS i shitstorm: Rugbrød og smørrebrød er ikke skandinavisk

I en ny reklamevideo fortæller SAS, at absolut ingenting er skandinavisk. Den blev lanceret d. 11. februar og hevet ned i dag. Faktisk kun få timer efter, videoen begyndte at modtage negative reaktioner.

12. februar 2020
1 kommentar
Artikel

Danske reklamekvinder tager sagen i egen hånd

Kan 2020 medføre positive ændringer for reklamekvinder i Danmark? Hvis det nyoprettede Ministeriet for Kreative Reklamekvinder har noget at skulle have sagt, bliver svaret et eftertrykkeligt JA! Vi har talt med stifterne om, hvordan initiativet er kommet fra land, og hvad fremtiden skal bringe.

11. februar 2020
1 kommentar
Artikel

Min første reklame: Eva Ebbensgaard

I 2017 vandt Eva Ebbensgaard Eurobest. I dag er hun art director hos Robert Boisen & Likeminded og ser tilbage på sin første reklame i branchen.

11. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Vi vil ikke længere være fri for alkoholfrit øl

Alkoholfrit øl er ikke længere ny i klassen og har på bare fem år femdoblet salget, ifølge tal fra Bryggeriforeningen. Vi har talt med Carlsberg om markedsføringen af øllet uden alkohol.

11. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Hvad siger DR’s medieforskere, som bureauerne skal bide mærke i?

DR’s medieforskere har igen taget temperaturen på danskernes medievaner. Men hvad skal bureauerne tage med fra ‘Medieudviklingen 2019’?

5. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Kunsten at træffe beslutninger

Advice har i tæt samarbejde med Forsvaret forsøgt at svare på spørgsmålet: Hvordan får vi akademikere til at trække i uniform og videreuddanne sig til officerer i Forsvaret? I en ny kampagne portrætterer de officerers særlige evne til at tage ansvar og træffe beslutninger.

4. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Digital storytelling viser vejen for Løgismose Meyers

Fødevarekoncernen Løgismose Meyers har med et større digitalt fokus øget sit onlinesalg med 56 pct. for Løgismose og desuden præsteret en vækst på 30 pct. i solgte julemiddage fra Meyers.

4. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Min første reklame: Martin Nørgaard Furze

Før jul vandt Martin Nørgaard Furze adskillige priser for kampagnefilmen Voiceless Women, og i dag ser han tilbage på sin første reklame. Den er af en helt anden karakter og nok egentligt ikke er en rigtig reklame, men derimod et cover til Natasjas “I Danmark er jeg født”.

4. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Det kan du lære af bureauhandlerne i 2019

Selvom 2019 ikke kunne leve op til rekordåret 2018, var det forgangne år stadig præget af nye købstendenser såvel som et mere broget marked end nogensinde før. Bureaubiz bringer her en gennemgang af danske bureauhandler i 2019, og hvad du ifølge ekspert Henrik Jensen kan lære af dem.

3. februar 2020
0 kommentarer
Artikel

Stolekampagne var bare første skridt

7 ud af 10 af de virksomheder, der fik sat trebenede stole for døren, kan nu se frem til at modtage det fjerde og sidste ben. Men det endelige mål rækker ud over virksomhederne. Målet er at fange Folketingets opmærksomhed.

31. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Når målet er talende logoer

Vi har mødt manden bag blandt andet Radio24Syvs logo i hans studie på Frederiksberg. Målet er talende logoer.

29. januar 2020
2 kommentarer
Artikel

5 hurtige fra årets CMO

Tivolis CMO, Michala Svane, er blevet kåret til årets bedste. Prisen blev uddelt i Aller-Huset sidste fredag, hvor The M List 2020 også blev lanceret. Vi har talt med Michala Svane om, hvad der gør hende til årets CMO.

29. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Advice får ny CEO

Fremover kommer CEO’en i Advice til at hedde Mille Klink. Hun overtager stillingen fra Espen Højlund, der træder tilbage fra den daglige drift for fremadrettet at fokusere mere på den langsigtede strategiske udvikling af Advice.

29. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Har du lavet årets kampagne?

Står du, din ven, kollega eller nemesis bag et stykke arbejde, der fortjener at blive hædret som Årets Kampagne? For fjerde år i træk uddeler Kommunikationsforum og Dansk Journalistforbund prisen for den bedste kampagne set med kommunikatørernes blik.

28. januar 2020
0 kommentarer
Artikel

Hjaltelin Stahls magiske forkæmper

Simon Engstrøm har i halvandet år udfyldt en særlig rolle som executive creative director hos Hjaltelin Stahl: At fremme den kreativitet, der kaldes Magic i bureauets payoff. Og magien bliver taget bogstaveligt.

27. januar 2020
1 kommentar

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club