Artikler

Artikel

Fra Vodkaklovnen til verdensblik

Bureaubranchen har undergået store transformationer de sidste mange år. Der er flere om buddet, de lange samarbejder er blevet en sjældenhed, og medarbejderomsætningen er større end nogensinde før. Charlotte Porsager, COO i Uncle Grey, kunne forleden fejre 15 år hos den danske onkel til verdensfirmaet Grey. Vi har talt med jubilaren om de sidste 15 år i branchen.

10. december 2019
1 kommentar
Artikel

Trendy trends anno 2019

Logoskift, rebranding, virtuelle influencers og deepfakes. Det er blandt andet, hvad 2019 har bragt reklameverdenen. Vi ser tilbage på nogle af de største fra det forgange år.

9. december 2019
0 kommentarer
Artikel

ZUPA og Agency Spring fortsætter under samme navn

Halvandet år efter fusionen smelter ZUPA og Agency Spring sammen under bureau-brandet, ZUPA, med fælles bureau-ledelse på tværs af Aarhus og København.

5. december 2019
0 kommentarer
Artikel

Ny analyse: Det digitale bureau er den vigtigste samarbejdspartner

300 danske marketingchefer har et love/hate-forhold til de digitale bureauer, sætter forretningsforståelse over kreativitet og efterlyser mere gennemsigtighed og mindre bullshit. Det afslører ny konkurrenceanalyse, som Bureaubiz står bag.

4. december 2019
0 kommentarer
Artikel

Kan færre reklameaviser redde klimaet?

Coop opfordrede i sidste uge i et åbent brev klimaministeren til at indføre et forbud mod trykte tilbudsaviser og genoplivede dermed debatten om reklameafgiften. Angiveligt med CO2-reduktion for øje. Men kan reklameaviser redde klimaet?

3. december 2019
0 kommentarer
Artikel

Kan VR blive virtuel reklame?

VR har utvivlsomt potentiale – både som underholdningsmedie og kommercielt medie. Men vi er et stykke fra, at VR kan stemples som vellykket. Teknologien føles stadig en smule umoden, fortæller lektor på CBS Mads Bødker.

3. december 2019
0 kommentarer
Artikel

AEA 2019: Her er alle vinderne

Årets Advertising Effectiveness Awards (AEA) er netop blevet uddelt. 20 shortlistede kampagner kæmpede torsdag aften om statuetterne, der som noget nyt blev uddelt både i guld, sølv og bronze. Her er den fulde liste over årets bedste og mest effektive kampagner.

28. november 2019
0 kommentarer
Artikel

DSB: Annonce ramte ikke bullseye 

Denne uges mest debatterede printannonce er et juletilbud fra DSB. Raffineret retro-romantik? Måske. Der er i al fald skruet lidt for meget op for stereotyperne, medgiver DSB.

27. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Kan Silicon Valley bruges i bureaubranchen?

26. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Hvem løber med priserne til AEA?

Nu er det lige om lidt. På torsdag bliver 20 shortlistede kampagner til 10 vindere af årets Advertising Effectiveness Awards. Men hvorfor fortjener lige præcise de at vinde? Vi har spurgt nogle af folkene bag kampagnerne.

26. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Føtæsk-kampagne ændrede danskernes prisopfattelse

Den hårdtslående Føtæsk-kampagne, som er nomineret til årets Advertising Effectiveness Award, har forbedret prisopfattelsen af Føtex og har desuden vendt et fald i kundestrømmen til en vækst på knap to millioner kunder. Bag kampagnen står reklamebureauet Wibroe, Duckert & Partners.

25. november 2019
1 kommentar
Artikel

Ved du, hvad dine kunder vil have?

Bureaubiz udkommer med et nyt format. I samarbejde med Aalund har vi foretaget en stor kvalitativ undersøgelse af konkurrenceforholdene i bureaubranchen for at få svar på, hvad kunderne mener, bureauerne gør godt, og hvad de skal kunne i fremtiden.

25. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Farvel til likes på Instagram: Rammes influencermarketing?

Instagram er et af de medier, hvor influencermarketing har bedst fat. Mediet vil nu fjerne offentlige likes. Bureaubiz har spurgt to influencermarketingeksperter, hvilke konsekvenser den store ændring får for branchen.

22. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Suckerpunch Sorrell

Web Summit, Lissabon den 7. november. Scenen er sat: Sorrell slår sin tidligere kollega, Prior, i hovedet. Han afviser selv, alt imens 20 vidner påstår, at situationen har fundet sted.

18. november 2019
0 kommentarer
Artikel

Danish Digital Award hylder den store idé

Danmarks største digitale awardshow har løftet sløret for kategorierne i 2020. Det er stadig forretningsudfordringerne, der er i fokus, men nu hyldes også den store, banebrydende idé. 

14. november 2019
0 kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev