Artikler

Klumme

Dit produkt er dit brand og dit brand er dit produkt

Klumme: Det lyder som reklamenonsens, men faktisk er det en fornem læresætning med en sandhed, som alt for ofte bliver ignoreret. Marketing overser ofte værdien af selve produktet på trods af, at produktet er det, som kunden køber og tager fysisk med sig. Produktet ender som en distraktion, i stedet for en hyldest.

21. september 2020
0 kommentarer
Klumme

Me too og de store kanoner

Klumme: Det er svært at tro på, at bureauchefen fyrer sit største talent, selvom talentet har krænket en kvindelig ansat. Hanne Feldthus analyserer dilemmaerne i me too-debatten.

16. september 2020
0 kommentarer
Klumme

Der er hårdt brug for en ny annoncørforening

Der er fortsat brug for en annoncørforening efter nedlukningen af Dansk Annoncørforening. Det mener bureaudirektøren i en af Danmarks største mediabureauer.

7. september 2020
0 kommentarer
Klumme

Vi kan ikke længere være os selv nærmest

Klumme: Vi står efter en corona-krise, som har mindet os om to vigtige ting: At alt i verden er forbundet, og at det, vi hver især gør, gør en forskel. Med andre ord har vi alle et medansvar for helheden.

31. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Oscar for bedste billedbehandling går til…..

Klumme: Der kommer til at mangle kvalificerede og kreative billedbehandlere, måske var det derfor en ide at gøre billedbehandling til et fag og uddannelse? Og hvorfor ikke også give awards til billedbehandling, spørger Michall Cadovius fra Wetouch Imagework i denne klumme.

31. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Thomas Kolster er faldet i konsulentfælden – en helt særlig hero trap

Klumme: Hanne Feldthus kommenterer på Kolsters klumme, hvor han gør op med den purposebranding, han selv engang var talsmand for.

27. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Hvilken mand siger nej til oralsex?

Klumme: Hanne Feldthus føler sig ikke provokeret af JBS, der med bureauets ord tør lave reklamer, der vækker opsigt. Reklamen kommer bare flere årtier for sent, mener hun.

24. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Du sælger løbesko, du redder ikke verden!

Klumme: Thomas Kolster blev med sin bog Goodvertising en af de største forkæmpere for purpose marketing. Nu har han fået et nyt ‘purpose’: at stoppe brands fra at hoppe i heltefælden – og i stedet hjælpe forbrugerne med deres problemer.

20. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Din personlighed afgør om du får jobbet

Klumme: De faglige kompetencer står altid øverst – men kan ikke stå alene. Det skriver Jan Maagaard, der siden 2014 har rekrutteret til reklame- og marketingbranchen.

11. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Al mulig grund til at være stolte over dansk landbrug

Klumme: Kommunikationsdirektør Lasse Bastkjær Jensen fra Landbrug & Fødevarer svarer på et debatindlæg fra Hanne Feldthus, hvor hun kaldte L&Fs sommerkampagne for kynisk spin.
En uklædelig sammenblanding af brandingovervejelser, personlig smag, egne fordomme og deciderede fejlagtige opfattelser af dansk landbrug lyder svaret.

5. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Robuste bureauer kommer bedst ud af coronakrisen

Klumme: Den amerikanske brancheforening 4A’s konkluderer i et nyt white paper, at robuste bureauer kommer bedst ud af coronakrisen. Michael Brochmann ser nærmere på, hvad der ifølge 4A’s kan gøre bureauerne robuste.

4. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Landbrug og Fødevarers sommerkampagne er kynisk spin

Hvis noget af det bedste i verden er at være et landbrugsland, må det bedste være at være tekstforfatter på kampagnen. Det er verdens vildeste spin.

3. august 2020
0 kommentarer
Klumme

Den bedste investering er de første tre timer

Klumme: Hvorfor briefs skal gentænkes, og hvorfor en workshop er svaret. Det mener Kristina May Pries.

2. juli 2020
0 kommentarer
Klumme

Sådan får man 93% mindre CO2-udledning på reklamefilm

Klumme: Indenfor filmbranchen er man så småt nået til den erkendelse, at filmproduktion er en stor klimasynder, som der skal gøres noget ved. Men hvad kan man gøre og er det overhovedet et relevant problem for reklamebranchen?

30. juni 2020
0 kommentarer
Klumme

Dansk Annoncørforenings opløsning er ikke ironisk, den er tragisk.

Klumme: I modsætning til, hvad Finn Graversen mener i sin klumme fra 17. juni, mangler Dansk Annoncørforening ikke en eksistensberettigelse. Men det er langtfra den eneste urimelige påstand eller halvbagte analyse, som Holger Wilcks føler sig nødsaget til at gendrive her.

19. juni 2020
0 kommentarer
En del af Creative Club