Artikler

Klumme

Hall of Shame – de værste reklamemissere

Morten Vammen fra blazar.dk indstiller værdige kandidater til reklamefilmens Hall of Shame.

13. november 2019
2 kommentarer
Klumme

Revideret medieforlig – set med annoncørøjne

KLUMME: Brancheforeninger lover at kæmpe for annoncemarkedets interesser i revideret medieforlig. Hvornår det forhandles er dog uklart.

8. november 2019
0 kommentarer
Klumme

CAPSLOCK FACEBOOK

I denne uge annoncerede Facebook, at virksomheden skifter logo. Fra nu af skal navnet skrives FACEBOOK. Forvirret? Det er der mange, der er, og det kan man også roligt være, for logoskiftet er en smule forvirrende. Facebook er nemlig både et firma, der hedder Facebook, og en platform, der hedder Facebook. Hvorfor nu det?

7. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Har du sagt OK til en Boomer i dag?

Der er krig på internettet – generationskrig. Det begyndte på TikTok, da et klip af en gråhåret herre iført baseballkasket og lilla poloshirt gik viralt. I klippet siger han: “Millennials og Generation Z lider af Peter Pan-syndromet: De nægter at blive voksne.” Det affødte en storm af reaktioner, jokes og memes spundet omkring ordene: ”OK Boomer”.

7. november 2019
0 kommentarer
Klumme

M-list: Tak eller nej tak?

KLUMME: I denne tid ruller M-list-bølgen over os. En “liste”, der én gang om året kårer de 200 bedste marketingfolk i Danmark. En anerkendelse, man får for at råbe højt om sine resultater, mener Jacob Holst Mouritzen. Han indrømmer her, at han har det ambivalent med at være M-list-stemplet. 

7. november 2019
1 kommentar
Klumme

Hvordan influerer influencers?

KLUMME: Kernen i influencermarketing er hverken reach eller eksponeringer via sociale medier. En influencers vigtigste egenskab er, hvor godt de fungerer som formidler af det enkelte brands værdier og grundfortælling.

6. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Gør dig klar til en ny datavirkelighed

KLUMME: Mediebureauer og annoncører har vænnet sig til at kunne målrette annoncering på baggrund af enorme mængder data. De tider ændrer sig nu. Strammere lovgivning på persondataområdet indvarsler på mange måder en tilbagevenden til de klassiske dyder.

6. november 2019
1 kommentar
Klumme

Hvad siger analysen af 597 logoer?

KLUMME: Gode logoer sælger. Men hvilke der er gode, er netop spørgsmålet. I en analyse af 597 logoer slås det fast, at de deskriptive logoer sælger bedst.

5. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Influencer, i de blindes rige er den enøjede konge

KLUMME: For mange influencere spiller med fordækte kort, mener kommunikationsrådgiver Jacob Egevang, der i denne klumme svarer igen på influencerspecialist Karoline Boysens seneste forsvar for hendes fag.

4. november 2019
0 kommentarer
Klumme

5 argumenter for at bruge outstream-video

KLUMME: Videoannonceringsmarkedet er i rivende udvikling, men ikke alle får lagt en videostrategi, der følger med. Overvej outstream-video som supplement i din videostrategi.

1. november 2019
0 kommentarer
Klumme

Influencer, mod uvidenhed kæmper selv guderne forgæves

KLUMME: Alle interessenter er indforståede med, hvad influencermarketing er og gør, modargumenterer Karoline Boysen, der svarer på Jakob Egevangs kritik af influencermarketing.

31. oktober 2019
0 kommentarer
Klumme

Grøn filmproduktion: bæredygtig drøm eller virkelighed?

KLUMME: Sandheden er, at film sviner – om vi vil det eller ej. Heldigvis gøres der noget ved problemet, skønt det langt fra er nok. Mikkel Eskjær og Laura Kornerup Jensen giver bud på, hvordan man kan fremme bæredygtighed i dansk filmproduktion.

29. oktober 2019
0 kommentarer
Klumme

Syv grunde til at bruge designsystemer

KLUMME: Umiddelbart forbindes design med kreativitet, og systemer med kassetænkning. At sætte de ord sammen kan virke selvmodsigende. Men alligevel er designsystemer uvurderlige – når de bruges rigtigt. Mikkel Rom fortæller hvorfor, når han her lister de syv vigtigste argumenter op.

29. oktober 2019
0 kommentarer
Klumme

Ræsonnerer indholdet?

KLUMME: Digital audio er et hastigt voksende marked, som annoncørerne gerne vil være en del af. Problemet er bare, at de gamle radiosegmenter ikke er fulgt med tiden. Det kræver mere data og nye audiosegmenter, hvis annoncerne skal ramme deres målgrupper.

29. oktober 2019
0 kommentarer
Klumme

To awards på vej mod comeback

28. oktober 2019
0 kommentarer
En del af Creative Club