Babysam vælger nyt leadbureau

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Efter nogle år med Nørgaard Mikkelsen som kreativt leadbureau har BabySam valgt nyt bureau for de næste fire år. Efter en pitchrunde er valget faldet på Mediacom Beyond Advertising.

BabySam, der sælger babyudstyr, børnetøj og produkter målrettet gravide, har valgt Mediacoms reklamebureau som nyt kreativt leadbureau.

Samarbejdet er foreløbigt fastsat til fire år. MBA erstatter hermed Nørgaard Mikkelsen, der blev valgt som strategisk og kreativt bureau i 2018.

Brandet har været på udkig efter et nyt bureau som følge af et skifte i ejerskabet. BabySam har tidligere været en familieejet virksomhed – og er det nu igen, efter i flere år at have været kapitalfondsejet. Derfor ville man have et nyt bureau, der havde lyst og vilje til at arbejde langsigtet med brandet. 

Valget er landet på Mediacom Beyond Advertising efter en pitchrunde, hvor en del af opdraget til bureauerne var, at man i BabySam vil være relevant for småbørnsfamilierne i en længere periode.

”Vores målgruppe kender os som stedet, hvor du kan få alt til den første tid med baby. Men i takt med at barnet vokser, ændrer behovene sig,” siger Camilla Dindorp, marketingchef i BabySam, i en pressemeddelelse. Hun fortsætter: 

“MBA ramte spot on, og nu arbejder vi intenst på at kunne præsentere vores nye koncept-baby. Scanningerne har indtil videre set lovende ud.”

Største enkeltstående brandkunde for MBA
BabySam har siden 2017 arbejdet med omnichannel. Her blev Hesehus valgt til at udvikle en løsning. Netop dét fremhæver Rasmus Fisker, creative strategy officer hos MBA, som et afsæt for bureauets pitch. 

“Vi lagde vægt på, hvordan vi vil arbejde med netop relevansen for kunderne. Det er jo en helt særlig målgruppe, som reelt først er i markedet for BabySams produkter, når ’de’ er gravide. Men så er de også på. Og det er dér – i det vindue – vi skal hjælpe dem,” siger han i pressemeddelelsen. 

Her oplyses det, at man i den kommende til vil skrue ned for ‘taktiske kampagner og priskommunikation’, som der tidligere har været fokuseret på, for i stedet at lave mere målrettede tiltag. 

”Når du har købt barnevognen, så er du ikke længere interesseret i barnevogne – så er du videre. Så har du et nyt behov. Vi vil derfor arbejde med tilstedeværelsen, som ikke skal være alle steder til alle tider. Men den skal være der på den rigtige måde på det rigtige tidspunkt,” siger Rasmus Fisker.

Partnerne vil ikke oplyse budgettets størrelse, men Rasmus Fisker oplyser til Bureaubiz, at Babysam bliver MBA’s største enkeltstående brandkunde. 

Babysam indledte også tidligere på året et samarbejde med et andet bureau, Benjamin Creative, om indhold til sociale medier og produktionen af et årsmagasin.

Relaterede artikler