Bureaubiz har fået nyt site

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Bureaubiz har eksisteret siden 2008. Nu skifter vi for anden gang ansigt overfor omverden. Det bliver bl.a. tydeligere, at Bureaubiz er en del af Creative Club.

I dag får Bureaubiz et nyt design. Vi håber, at I kan lide det. Det er ikke, fordi vi smider det gamle ud med badevandet. Det nye site er mere en modernisering af det gamle design, der efterhånden har syv-otte år på bagen.

På Bureaubiz giver vi journalistisk inspiration og viden om og for bureaubranchen med artikler, klummer, podcasts og navnestof, som sendes ud med et ugentligt nyhedsbrev. Også nyhedsbrevet har fået et ansigtsløft, som man vil kunne se på torsdag, når vi sender nyhedsbrevet ud.

Med det nye design er det samtidig blevet mere synligt, at Bureaubiz er en del af Creative Club.

”Bureaubiz har hele tiden været, og vil fortsat være et uafhængigt journalistisk medie, men vi vil fx gerne synliggøre for branchen de omkring 100 arrangementer, vi holder om året i Creative Club – både for medlemmer og ikke-medlemmer,” siger branchechef i Creative Club, Michael Brochmann.

Han fortsætter:

”Vi har en bestyrelse bestående af bureauledere som sammen med os har arbejdet hårdt på at gøre Creative Club til en vigtig aktør på det danske bureaumarked, og vi vil gerne vise frem, hvad vi kan tilbyde.”

Bureaubiz er en del af noget større

I 2020 blev Bureaubiz overtaget af bureaubrancheforeningen Creative Club, der er en del af Grakom – Kommunikationsindustrien.

Creative Club har på mindre end fire år har rundet 170 bureauer, og Grakom – Kommunikationsindustrien har i alt har 700 medlemmer. Medlemmerne fordeler sig på seks branchefællesskaber, som udover reklamebranchen, drejer sig om fotografer, reklamegaver, emballager, trykkerier og storprint.

Netop fællesskaberne på tværs er en vigtig del i foreningen, siger Grokams adm. direktør Thomas Torp:

”Jo flere, der står sammen, des større gennemslagskraft har vi politisk. Og de seks branchefællesskaber, vi har, deler jo i mange tilfælde interesser, fordi de alle arbejder i kommunikationsindustrien. Når man har en kritisk masse, som vi har, kan vi ikke blot holde nogle fede events, vi kan også levere service og rådgivning på højt niveau – fx inden for ESG og jura.”

Vi beder jer om at bære over med os, hvis der er nogle fejl på sitet her i starten.