Cannes Lions: Endnu tre bronzeløver til Danmark

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Med endnu tre løver er Danmark oppe på seks løver i alt. & Co fik fordoblet sin beholdning af løver, mens Mensch & Sansir samt UncleGrey kom med på løveholdet.

Endnu syv kategorier fandt deres vindere her til aften ved Cannes Lions og Danmark fordoblede antallet af løver ved at vinde en løve i tre af kategorierne.

&Co fik deres anden bronzeløve i PR-kategorien med Help A Dane for Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden, mens Mensch & Sansir også også fik vekslet deres shortliste til en bronzeløve i samme kategori.

I Media-kategorien vandt UncleGrey en bronzeløve for Canon med Local Business Never Looked So Good.

De kategorier, hvor der ikke blev fundet danske løve-vindere, var: Creative Data, Direct, Social & Influencer, Innovation og Product Design.

Den samlede oversigt ser nu således ud, hvor & Co har flest løver og shortlister, og VeryPatchwork har højest konverteringsrate:

& Co med Help A Dane for Kræftens Bekæmpelse & Trygfonden:
1 bronzeløve i Health & Wellness
1 bronzeløve i PR
2 shortlister i Health & Wellness
1 shortliste i Brand Experience & Activation
1 shortliste i Media
2 shortlister i PR
1 shortliste i Direct

& Co med Find Yourself for Miinto.dk
1 shortliste i Film

Virtue for Vice med Like What You Hate:
1 shortliste i Brand Experience & Activation
1 shortliste i Creative Data
1 shortliste i Direct

Uncle Grey for Canon med Local Business Never Looked So Good
1 bronzeløve i Media
1 shortliste i Media
1 shortliste i Social & Influencer
1 shortliste i Direct

Mensch & Sansir for Visit Faroe Islands & Atlantic Airways med Faroe Islands Translate
1 bronzeløve i PR
1 shortliste i PR
1 shortliste i Social & Influencer

VeryPatchwork & Shoot Happens for Volkswagen med Generations:
1 bronzeløve i Entertainment
1 shortliste i Entertainment

Hjaltelin Stahl for Greenpeace med Warhead
1 sølvløve i Industry Craft
2 shortlister i Industry Craft

Robert/Boisen & Like-minded, OMD og Primetime
1 shortliste i Sustainable Development Goals