Clienti dominerer atter til Årets Brøl

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

For andet år i træk var Aalborgbureauet Clienti ‘løvernes konge’, da de hapsede 9 ud af 22 priser, da Årets Brøl hædrede regionens stærkeste markedsføring. Se hele vinderlisten her.

Fredag aften mødtes den nordjyske reklamebranche i DGI-huset Nordkraft i Aalborg for at sætte navne på vinderne af Årets Brøl, som er regionens største temperaturmåling af ’virkningsfuld, kreativ og veludført’ markedsføring.

Da alle aftenens 22 markedsførings-priser var overrakt, var 10 forskellige virksomheder blevet mindst én pris rigere.

Feltet blev domineret af Aalborg-baserede Clienti, hvilket ikke overraskede voldsomt, da bureauet både er regionens største målt på omsætning og antal medarbejdere.

Aalborgbureauet kunne således gå hjem med otte gange Årets Brøl plus prisen som Årets Bureau. Det var en pris mere end  Clienti opnåede sidste år, hvor bureaet også var ‘løvernes konge’.

Andre bureauer, der vandt mere end én pris til bureauhylden, var Konxion, der fik tre priser, samt Det nye sort og Mixart/Rune Jensen, der hver vandt to priser.

GoodiePack, Krogh Andersen, Lange PR, Nibe Festival og Weltklasse høstede hver en enkelt pris. Sidst, men ikke mindst, gik prisen Årets annoncør til Two Face Brewing.

Nordjysk kreativitet ud over stepperne
Ud over at give deltagerne anledning til at fejre regionens bedste kampagner, så er hensigten med Årets Brøl også at gøre opmærksom på nordjysk kreativitet.

Steen Bjerre fra arrangørgruppen bag Årets Brøl fortalte efter prisuddelingen begejstret om den status, som han ser arrangementet have:

”Siden vi holdt Årets Brøl for første gang i 2013, har det været et af vores mål, både regionalt og nationalt, at gøre opmærksom på, at der faktisk skabes rigtig udmærket kommunikation i Nordjylland. Den del af øvelsen er til fulde lykkedes, for konkurrencen og prisfesten får national bevågenhed og der er ingen tvivl om, at man i branchen er klar over, at prisen findes.”

Et andet aspekt der glædede Steen Bjerre var at det ikke kun var Tordensskjolds soldater, der løb med aftenens priser:

”Vi har også i år oplevet god opbakning fra de velkendte navne, der har været med – og for manges vedkommende også vundet priser – de foregående år. Men det allermest glædelige er i virkeligheden nok, at vi denne gang har haft et rekordstort antal nye deltagere. Der er mindst et dusin navne, som vi ikke har set blandt deltagerne tidligere og der er også nogle af dem, der har hentet laurbær hjem i aften.”

Årets Brøl 2017 Jury:

Thomas Hoffmann, kreativ direktør & Co. (Juryformand).
Troels Nørlem, T for Troels.
Niels Heilberg  Senior Creative, Hjaltelin Stahl.
Kirsten Poulsen, direktør og indehaver Firstmove.
Dorte Nielsen, formand for Creative Circle og stifter af Center for Kreativ Tænkning.

Årets Brøl 2017 – vinderliste:

B2B Kampagne
Bureau: Mixart/Rune Jensen
Kunde: Pilebyg

B2C Kampagne
Bureau: Det Nye Sort
Kunde: Tech College Aalborg

Corporate Identity
Bureau: Det Nye Sort
Kunde: Conzentrate

Corporate Website
Bureau: Clienti
Kunde: Tivoli Friheden

Digital Kampagne
Bureau: Clienti
Kunde: Viborg Kommune – Bjerringbro

Digital Service
Virksomhed: GoodiePack

Emballagedesign
Bureau: Konxion
Kunde: Two Face Brewing

Film
Bureau: Weltklasse
Kunde: Brønderslev Kommune

Illustration
Bureau: Konxion
Kunde: Two Face Brewing

Kampagne eller Produktwebsite
Bureau: Clienti
Kunde: Aalborg Renovation

Mini Identity
Bureau: Mixart/Rune Jensen
Kunde: Pilebyg

Offentlig Kampagne
Bureau: Clienti
Kunde: Aalborg Renovation

Outdoor
Bureau: Krogh Andersen
Kunde: Vendsyssel Teater

Public Relations
Bureau: Lange PR
Kunde:  GomSpace

Rebrand Identity
Bureau: Clienti
Kunde: Nordjyske Jernbaner

Reklamefilm
Bureau: Clienti
Kunde: Nordjyllands Trafikselskab

Reklamefotografi
Bureau: Clienti
Kunde: Eniig

Social Media
Bureau: Clienti
Kunde: Nordjyllands Trafikselskab

Unikt Designelement
Bureau: Konxion
Kunde: Two Face Brewing

Årets Bureau
Clienti

Årets annoncør
Two face Brewing