Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Hesehus i Odense

Digitalbureauet Hesehus fik for få måneder siden ny ejer, som nu lancerer et vækstprogram. Et "større tocifret millionbeløb" skal de næste tre år investeres med det formål at fordoble omsætningen.

Odense-bureauet Hesehus, der beskæftiger sig med e-handel, skal vokse – og får tilført midlerne til det. 

Det er bureauets ejere, QNTM Group – en del af den svenske kapitalfond Altor – der overtog bureauet i januar i år, der kommer med den store pose penge. Man vil ikke ud med, præcis hvor stor, men vil trods alt godt sige, at det drejer sig om “et tocifret millionbeløb” i år og “et større tocifret millionbeløb” over tre år.

Investeringen skal bl.a. bruges til at ansætte nye medarbejdere og sikre en fordobling af omsætningen allerede inden for to år.

Hesehus offentliggør ikke sin omsætning, men i det seneste regnskab, der gælder for 2020, har e-handelsbureauet en bruttofortjeneste på 37,6 mio. kr.  

Det er især tre indsatsområder, der skal indfri vækst-ambitionerne:

  1. En international ekspansion og innovation af Hesehus’ egenudviklede e-handelssoftware Bizzkit
  2. Ekstra fokus på Hesehus’ konsulentforretning
  3. Ansættelse af 30 nye medarbejdere, inkl.  investering i arbejdsmiljø og videreudvikling af medarbejderne

”Hesehus har kun kunnet hjælpe relativt få kunder, men vores viden og tilgang skal spredes, så endnu flere kan opnå succes. Med den nye strategi investeres der i større udviklingskapacitet, øget marketingindsats samt opsøgende salg. Og vi starter med det samme – inden for de næste to måneder skal vi have fundet 30 nye kollegaer”, siger adm. dir. og medstifter af Hesehus, Lars Hedal, i pressemeddelelsen.

Bizzkit er et af de produkter, der skal eksporteres. I Danmark er det en del af de løsninger, som Hesehus leverer, mens det i udlandet sælges som et softwareprodukt til digitale bureauer, som så udvikler en løsning ovenpå og sælger til deres kunder.

Hesehus startede i 2018 med at sælge Bizzkit-produktet til svenske bureauer og for at kunne sælge til flere internationale markeder, vil man investere i flere kommercielle ressourcer og fordobling af udviklerteamet.

”En webshop er ikke bare en webshop. Vores løsninger er som en avanceret robot, men på internettet. Vi arbejder konstant med at implementere de nyeste teknologier, som skaber den bedste brugeroplevelse og automatiserer komplicerede processer for virksomhederne bag de forskellige webshops. Dette skal vi fortsætte med, så vi fortsat kan have det førende ehandels-software,” siger direktør for udvikling og leverance i Hesehus, Mette Reinholt Mortensen.

Hesehus har udviklet web-butikker for bl.a. BabySam, Fristads Kansas, Davidsen og Matas. Sidste år vandt Matas hovedprisen ved E-handelsprisen. I år vandt Matas for andet år i træk i kategorien ‘Bedste omnichannel’, mens Hesehus fik en anden plads i kategorien ‘Bedste E-handelscase – webbureau og andre leverandører’.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club