Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brandhouse/Subseros første kampagne for Ritter Sport vil hjælpe danskerne til at skjule Ritter Sport fra familie og venner. Tanken er, at man skal omstøbe chokoladen. Se filmen her.

I marts meldte Ritter Sport ud, at de havde valgt Brandhouse/Subsero til nyt bureau.

Nu er man klar med den første kampagne fra bureauets hånd, som slår et slag for chokolade-egoisme.

”At gemme slik fra venner og familie er et overraskende udbredt fænomen. En amerikansk undersøgelse fra 2019 viste, at halvdelen af de adspurgte gemte deres slik eller chokolade fra venner og familie. Den indsigt får nu Ritter Sport til at give en hjælpende hånd, når chokolade-egoismen rammer danske forbrugere,” skriver man i pressemeddelelsen.

Med udgangspunkt i brandplatformen; The square you don’t wanna share går Ritter Sport ud med konceptet Ritter Reshape.

Her hjælpes danskerne til at skjule Ritter Sport fra familie og venner med en serie af støbeforme, der gør det muligt at omsmelte sin Ritter Sport.

Det var vigtigt for bureauet bag at aktivere og øjensynliggøre indsigten, siger Jeppe Ritz, der er creative director hos Brandhouse/Subsero:

”Med kampagnen italesætter vi ikke bare indsigten, men forsøger også at give folk en konkret, kreativ måde at skjule deres Ritter Sport på.”

Anne Mette Ovesen, brand manager hos DK Konfekture, der importerer Ritter Sport, supplerer:

 ”Vi valgte Brandhouse/Subsero, fordi de kan bringe liv i kampagner for FMCG. Med dette take på platformen tapper vi ind i diskussionen om, at en plade Ritter Sport bør deles – og på en måde som er i Ritter Sports ånd.”

Kampagnen kører på SoMe, hvor støbeformene vil kunne vindes i konkurrencer.

Se videoen her:

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club