Af Peter Engholm, journalist

Sundhedsstyrelsen har sat op mod 28 mio. kr. af til en bred kommunikationsindsats om ny coronavirus – og har sat navn på bureauet, der skal yde konsulentbistanden.

Corona og Covid-19 virker ligeglad med præsident Trump, der ved indgangen til foråret forudså, at det en dag ville forsvinde på mirakuløs vis.

Der vil fortsat være behov for at kommunikere bredt og befolkningsrettet om virussen og sygdommen. Det mener i al fald Sundhedsstyrelsen i Danmark, som har afsat op mod 28 mio. kr. på kommunikations-indsatsen de kommende år.

16 bureauer ansøgte om at give et tilbud, 12 levede op til Sundhedsstyrelsens krav, 5 blev opfordret til at afgive bud – og blandt denne håndfuld har styrelsen nu valgt sit ‘corona-bureau”:

Advice er bureauet, der står på kontrakten og rammeaftalen.

På grund af sommerferie er det endnu ikke muligt at få kommentarer til afgørelsen.

Advice var blandt de 11 bureauer, som Sundhedsstyrelsen i maj måned nævnte som sine kommunikationspartnere i forbindelse med coronavirussen.

Og i forbindelse med den aktuelle rammeaftale havde Sundhedsstyrelsen tillagt ”positiv vægt i jo højere grad, referencerne påviser erfaring med (…) relevant strategisk kommunikation på forebyggelses- og sundhedsområdet” samt ”samarbejde med offentlige myndigheder”.

Rammeaftalens budget ser således ud: 6 mio. kr. årligt i 2 år, med mulighed for at forlænge aftalen i op til 2 år. Altså 24 mio. kr. i alt, hvis der forlænges. Og styrelsen råder over 2 portioner a 2 mio. kr., som kan lægges oveni, hvis der skulle opstå et akut behov for øget kommunikation, eller hvis der skal udarbejdes en ny kommunikationsstrategi.

Budgettet omfatter udelukkende konsulentbistand – herunder strategi og kampagne-elementer – og ikke medieindrykninger.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club