Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

Mads Mikkelsen som ansigt for Carlsberg har været en succes, og en ny reklamefilm med den populære skuespiller er netop rullet ud på det danske marked.

Da J.C. Jacobsen i 1883 knækkede koden til at brygge øl, som vi kender det, havde det været oplagt at lade den banebrydende opdagelse være en fabrikshemmelighed.

Carlsbergs grundlægger valgte imidlertid at dele sin viden med bryggerier i hele Europa og afspejler måske på den måde noget særligt dansk.

At dele er i hvert fald temaet i Carlsbergs spritnye reklamefilm med Mads Mikkelsen.

Bureaubiz kunne i sidste måned berette, at Carlsberg barslede med en dansk pendant til den succesfulde engelske kampagne med den tidligere Bond-skurk i hovedrollen.

’The Danish Way’ blev lanceret i England i april som led i Carlsbergs Rebrew-strategi om at sætte bryggeriets rødder i fokus.

Bryggerikoncernen har postet 15 mio. pund svarende til 134 mio. kr. i den engelske kampagne, som foruden reklamefilm i TV, biografer og online omfattede en række tiltag med blandt andet emballage, OOH, konkurrencer og et kampagnesite.

Nu er det altså danskerne, der skal gøres klogere på Carlsbergs – og dermed også deres egen – historie.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. 

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Regnskabsrapporten og/eller Konkurrenceanalysen digitalt 
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev