Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Kim Jong Andersen overtager Danish Digital Award og forventer, at andre 'kendte' kommer med i ejerskabet. Samtidig har han flere ambitioner med DDA, som fremover vil blive afholdt i virtuel form ligesom i år.

Kim Jong Andersen er blevet award-ejer, nemlig af Danish Digital Award (DDA). Han forventer på sigt at skulle dele ejerskabet samme med andre, men han er endnu ikke er parat til at melde ud, hvem det kunne være.

Det er Dansk Annoncørforening, der de seneste seks år har stået som arrangør af Danish Digital Awards med Kim Jong Andersen som juryformand, men da Dansk Annoncørforening lukker ved årsskiftet, skulle der ske noget med Danish Digital Award.

Det sker ved, at DDA bliver overdraget til et holdingselskab ejet af Kim Jong Andersen, som i øvrigt var den, der ‘opfandt’ DDA. Derefter vil Kim Jong Andersen etablere et nyt driftsselskab, formentlig i medejerskab med andre aktører, som han for tiden er i forhandling med. Men hvem det er, vil han ikke sige, udover at ”nogen er velkendte i DDA-regi”.

Kim Jong Andersen

Virtuelt også i fremtiden – samt yderligere ambitioner
DDA blev afholdt som et rent virtuel arrangment i 2020 grundet corona-situationen, og det var så stor en succes, at planen er at fortsætte med dette format.

Allerede nu kan Kim Jong Andersen melde ud, at der er planer om at udvikle DDA til andet end awards:

”Som juryformand og kommende medejer er jeg garant for, at vi hele tiden ikke alene afspejler vores samtid, men også prøver at imødegå og sågar påvirke fremtiden gennem vores unikke jury- og kategorisammensætning og ikke mindst bedømmelseskriterierne. Vi vil også indstifte et legat til digitale talenter, der kan medvirke til gøre os klogere – lidt ligesom Ole Stig Lommer-legatet i sin tid”, siger Kim Jong Andersen, der selv var modtager af dette legat tilbage i 00’erne.

Han har samtidig en vision om at transformere DDA til ”den mest prestigiøse og eftertragtede Marketing-award for annoncørerne og deres samarbejdspartnere i årene, der kommer. Og ikke bare indenfor landets grænser men også i resten af Skandinavien.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club