Kim Jong Andersen starter hos EY

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Efter at have arbejdet som selvstændig i halvandet år, bliver Kim Jong nu ansat i rådgivnings- og revisionsvirksomheden EY sammen med Caroline Deichmann-Bendixen, der kommer fra Arla.

Hvad har disse bureauer tilfælles: McCann, Relationshuset Gekko (nu Nordlid), Adtomic, DDB, Creuna, Hello Group?

Det er de bureauer, Kim Jong Andersen – tidl. formand for Danish Internet Award, nuværende formand for Danish Digital Award – har arbejdet på gennem de seneste syv år.

Artiklerne om hans jobskifte var blandt de mest læste historier i både 2014, 2015 og 2016, og nu skifter Kim Jong Andersen, der det seneste halvandet år har arbejdet som selvstændig med rådgivning og rekruttering, igen job.

Han forlader bureaubranchen og så alligevel ikke. Sammen med Caroline Deichmann-Bendixen, der kommer fra en stilling som global head of digital marketing i Arla, tiltræder han som executive directors i rådgivnings- og revisionsvirksomheden EY.

Selvom han forlader bureaubranchen, vil arbejdet fortsat handle om rådgivning af digital transformation og digitale løsninger, fortæller Henrik Lau, executive director i Advisory i EY:

”Digitalisering skaber i dag store muligheder og udfordringer for virksomheder, og det er noget af det, der fylder mest i vores rådgivning. Vores kunder efterspørger digitale kompetencer, kommerciel indsigt og forståelse for teknologi både i forhold til strategi og innovation og til optimering og risikostyring.”

Om baggrunden for at ansætte netop Kim Jong Andersen og Caroline Deichmann-Bendixen, siger, Henrik Lau:

”Caroline Deichmann-Bendixen og Kim Jong Andersen har den indsigt i det digitale strategiske, som rigtig mange er på jagt efter i dag. De er et stærkt team med en bred vifte af relevante kompetencer og erfaringer fra bureauverdenen og fra store globale virksomheder, som på bedste vis supplerer vores rådgivning.”

Kim Jong Andersen er fristet af at blive en del af noget globalt
Kim Jong Andersen siger selv, at han er fristet af muligheden for at blive en del af en global rådgivningsvirksomhed med 250.000 medarbejdere og på den måde få adgang til langt større muskler og flere analytiske specialister.

”En ting er at udarbejde strategiske anbefalinger, noget andet er at kunne føre dem ud i praksis – og her tror jeg, at EY og vi kommer til at komplementere hinanden rigtig godt”, siger han endvidere og fortsætter:

”Der er brug for at virksomhederne bliver langt skarpere i deres prioriteringer indenfor de digitale investeringer, end de er i dag. Det digitale økosystem er i dag hamrende komplekst – især indenfor marketing – og det kræver et særligt overblik og indgående erfaring at kunne opnå et målbart og mærkbart afkast. Hvis man ikke har den dybe indsigt og været hands on med digitale processer og platforme, er der en betydelig risiko for at ramme ved siden af. Simpelthen fordi man nemt overser, hvad der rent faktisk kræves for at omstille sig”.

Caroline Deichmann-Bendixen: “De færreste har overblikket og den rigtige data- og indholdsplatform”
Ligesom Kim Jong Andersen har Caroline Deichmann-Bendixen en fortid i bureaubranchen. Hun har bl.a. været ansat på Framfab, Leo Burnett og Tribal DDB. De seneste godt fem år, har Caroline Deichmann-Bendixen som global head of digital marketing i Arla været med til at udvikle den digitale marketingstrategi.

Om årsagen til at takke ja til det nye job, siger hun:

”Meget få virksomheder har endnu gennemført en fuld digital transformation indenfor vores felt, som tager udgangspunkt i branding, salg og marketing, fordi det er de færreste, der har overblikket, den rigtige data- og indholdsplatform samt systematikken til at organisere sig omkring den enkelte kunderejse og den totale brandoplevelse. Brandet er og bliver virksomhedens største asset uafhængig af hvor fragmenteret den digitale rejse er. Det er her, det kræver nye måder at arbejde og strukturere sig på for at skabe forståelse for, hvordan branding tager sig ud i den digitale marketing verden. ”

Caroline Deichmann-Bendixen fortsætter:

”Jeg glæder mig til benytte mine solide strategiske og praktiske erfaringer. Jeg er overbevist om, at de kan komme andre større, internationale virksomheder til gode. Her er EY’s øvrige kompetencer, brede kundebase og stærke globale netværk et godt afsæt, ” siger Caroline Deichmann-Bendixen.

Kim Jong Andersen starter hos EY den 1. november, mens Caroline Deichmann-Bendixen tiltræder den 1. december.