Krak hylder lokale helte i ny kampagne

Tomas
Gorrissen

Før sommerferien valgte Eniro nyt bureau til Danmark, Sverige og Norge. Men målet i en ny kampagne er ikke skandinavisk, men udtalt lokal. Se filmene her.

De lokale helte er i centrum, når Krak i denne uge lancerer en kampagne med fokus på alt fra friske fisk til herreskjorter. Det er de små, lokale erhvervsdrivende, som får lokalsamfundet til at blomstre, der fejres med personlige fortællinger om netop deres idé og betydning for lokalmiljøet.

”Enhver virksomhed, enhver forretning, starter med en drøm. Vi vil gerne fejre de erhvervsfolk, som har haft modet til at føre deres drøm ud i livet og derigennem præge både deres lokalmiljø og samfundet omkring os. Vi går tæt på og deler erhvervslivets originale historier fra kældre, baggårde og butikslokaler,” siger Jan Vraagaard Jensen, marketingchef i Eniro, der står bag Krak.

Kampagnen ”Min historie – dit kvarter” er udviklet i samarbejde med Patchwork Group, der før sommerferien blev valgt som bureau for Eniro i Sverige, Krak i Danmark og Gule Sider i Norge.

Patchwork har udover udviklingen også produceret videoer og billeder med de udvalgte erhvervsdrivende. Film og billeder bliver aktiveret via sociale kanaler og ligger i rotation på forsiden af Krak.

https://www.youtube.com/watch?v=MKqAIOPD88k

I første omgang fortæller Krak historierne om 25 lokale helte fra Storkøbenhavn, og antallet bliver fordoblet til 50 i de kommende måneder.

Omkring årsskiftet bliver kampagnen udvidet med historier fra andre byer, da ambitionen er at komme ud i alle egne af landet.

”Grundlæggende er Krak sat i verden for at hjælpe de erhvervsdrivende med at skaffe kunder og dermed understøtte deres forretning. Det er vores bidrag til at få lokalsamfundet til at blomstre, og det ønsker vi at understrege med denne kampagne,” siger Jan Vraagaard Jensen.

Hos Patchwork Denmark siger Line Brøndsted, der er Senior Client Manager:

”Strategien bag den langsigtede skandinaviske kampagne er skabt på hovedkontoret i København i tæt samarbejde med Eniro, men det er fra vores lokale nordiske kontorer, at kampagnen for alvor får liv. Det er helt afgørende for kampagnens resultater, at vi kan forankre kommunikationsindsatsen lokalt og altid være i nærheden.”