Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

KreaKom har indgået et samarbejde med et konsulentbureau for at klæde bureaubranchen bedre på til at håndtere barsel.

Kreativitet og Kommunikation (KreaKom) har indgået et strategisk samarbejde med konsulentvirksomheden Værdbar. Formålet med samarbejdet er at klæde bureaubranchen på til bedre at håndtere barsel bedre.

”Barslen er en meget sårbar periode, hvor der er stor risiko for at miste gode medarbejdere  i en tid, hvor manglen på medarbejdere er stor. Tal viser, at op til 70 pct. barslende medarbejdere overvejer at søge eller søger nyt job under deres barsel. Den statistik skal samarbejdet med Værdbar hjælpe Kreativitet & Kommunikations medlemmer med at ændre,” siger direktør i KreaKom, Charlie Stjerneklar.

Der meldes ikke ud om, hvad samarbejdet konkret indebærer bortset fra, at KreaKoms medlemmer får nogle ”fordelagtige priser” på Værdbars ydelser.

Men man ønsker fra de to samarbejdspartnere ”at gøre barsel til omdrejningspunkt for fastholdelse og en bedre ledelse, der er forberedt på de ledelseskrav og -værdier, som i stigende grad efterspørges i fremtiden,” står der i pressemeddelelsen.

”Samarbejdet er et konkret tiltag i forhold til Kreativitet & Kommunikations prioritet om at gøre branchen bedre til at tiltrække talenter. Hvis bureaubranchen skal rådgive kunder om ligestilling og diversitet – ja, så må vi selv gå forrest og øge ligestillingen i vores egen branche. Her tror jeg, at normalisering af barsel i vores arbejdsliv er et vigtigt sted at starte for både kvinder og mænd”, lyder det videre i pressemeddelelsen fra Charlie Stjerneklar.

Værdbar er en konsulentvirksomhed, der “gennem konkrete ledelses- og medarbejderforløb og barselsprogrammer, giver plug-n-play viden, redskaber og struktur for barselhåndtering,” står der i pressemeddelelsen.

I august 2022 træder der nye regler om øremærket barsel i kraft, og der er flere bureauer, der har meldt ud, at man ændrer barselsreglerne, bl.a. GroupM, Frankly og Kompas Kommunikation.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club