Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Kresten Schultz-Jørgensen lykønsker den danske branche.

Medarbejderne i Lead Agency fik tirsdag at vide, at stifter Kresten Schultz-Jørgensen, der i 2007 stiftede kommunikationsbureauet, mandag trådte ud af partnerkredsen og stopper på bureauet med det samme.

For nøjagtig 10 år siden startede Kresten Schultz-Jørgensen kommunikationsbureauet Lead Agency. Bureauet er vokset gennem årene og har for nylig optaget tre partnere, så man i dag er syv partnere udover stifteren selv.

Men nu stopper Kresten Schultz-Jørgensen og selvom det kan virke lidt dramatisk, når medarbejderne først får det at vide i dag og samarbejdet reelt ophørte i går, er der ikke noget drama, men blot en trang til at prøve noget nyt, siger hovedpersonen selv:

”Det er nøjagtig 10 år siden, jeg startede Lead Agency, og jeg har hele tiden tænkt, når man kunne sige, at det er vores firma og ikke bare mit firma – og det må man sige, det er nu med 8 partnere og 40 medarbejdere – så skulle jeg noget andet.”

Kresten Schultz-Jørgensen siger videre, at han elsker at prøve nyt, så snart tingene fungerer og at hans interesse og hans evner ligger i at se tendenser i markedet og skabe noget ud fra det.

Derfor stifter han nu et nyt bureau – Oxymoron, hvor tanken ikke er at bygge noget stort op, men skal bygge på personlig rådgivning:

”Jeg er inspireret en anden rådgivningsmodel, hvor man bruger trusted advisors og derfor vil jeg fremover lave personlig rådgivning inden for mixet mellem ledelse og kommunikation i mit nye bureau.”

Kresten Schultz-Jørgensen fortæller, at det principielt er det bureau, som Lead Agency var de første par år, indtil han besluttede at lave en strategi for at vokse og tilbyde kommunikationsdiscipliner, der går på tværs hos kunderne.

”Men sådan bliver det ikke denne her gang. Det skal ikke være et stort bureau, men blot mig selv og maks. fire andre medarbejdere”.

Lead Agency fortsætter uændret
Hos Lead Agency siger adm. direktør Søren Kaster – der fusionerede sit bureau ind i Lead Agency for to år siden – at bureauet fortsætter som det kommunikationshus, kunderne kender i dag.

”Kresten har skabt Lead Agency sammen med partnere og medarbejdere, og allerede da vi fusionerede i 2016, var Lead positioneret som et af de fagligt stærkeste kommunikationshuse i Danmark. Det arbejde har Kresten været primus motor for, og det afsæt har vi bygget videre på i en bred partnergruppe, der for nyligt blev udvidet med tre stærke kvinder fra egne rækker,” siger adm. direktør Søren Kaster og fortsætter:

”Nu har Kresten valgt at kaste sig over nye, spændende udfordringer, og den beslutning har jeg både stor respekt og forståelse for.”

Kresten Schultz-Jørgensen har solgt alle sine aktier til de øvrige partnere, men både han og Søren Kaster fortæller, at man vil fortsætte samarbejdet mellem den afgående stifter og Lead med nogle projekter og Kresten Schultz-Jørgensen ser mere Lead og Oxymoron som komplementære bureauer end som konkurrenter.

Kresten Schultz-Jørgensen, der fortsætter som formand for Public Relations Branchen, tager omkring 10 kunder med sig. Det til trods står Lead står med en stor ordrebeholdning ved indgangen til det nye år.

”Vi har en ordrebeholdning på et to-cifret millionbeløb og det er den største ordrebeholdning ved indgangen til et nyt år siden starten af bureauets levetid,” siger Søren Kaster.

De syv tilbageværende partnere i Lead Agency er: Søren Kaster, Peter Albæk, Torsten Jansen, Lars Volle, Eva Svavars, Anita Baun Hørdum og Barbara Saitta Bregendal.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer