Kunde & Co på den årlige talentspotting

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

En gruppe studerende har fået en forsmag på hverdagen i reklamebranchen og løst en aktuel branding- og marketingcase for Kunde & Co.

I alt 40 kreative og strategiske talenter har tilbragt en weekend hos Kunde & Co på Østerbro, hvor de dystede om at præsentere den bedste løsning på en af bureauets aktuelle cases.

Fordelt på otte hold skulle de unge talenter ved dette års The Kunde Competition løse en aktuel case for medievirksomheden BTMX – et nyt koncernselskab under Berlingske Media, hvor BT og MX (Metroxpress) er lagt sammen i én virksomhed.

Casen blev præsenteret fredag den 31. marts og vinderen kåret om søndagen den 2. april 2017 af en jury bestående af seks dommere fra henholdsvis BTMX og Kunde & Co.

De studerende spændte vidt fra CBS, DMJX, ITU, RUC, AU, CPH Business, KU, Aarhus BSS, KEA og til SDU og var udvalgt på baggrund af CV, kreativ portfolio og en kort ansøgning.

”Niveauet var højt i år, og selvom tiden var knap, blev vi præsenteret for mange gode ideer og løsningsforslag. Det vidner om en stærk generation af nye talenter, der er på vej ud i branchen,” siger seniorkonsulent Christine Riis Jensen fra Kunde & Co Internal Communication & HR.

Vindergruppen bestod af studerende fra fire forskellige uddannelsesinstitutioner og repræsenterer ifølge Christine Riis Jensen dermed grundideen med konkurrencen, nemlig at give de studerende et realistisk billede af, hvordan de kommer til arbejde på den anden side af studierne.

For Kunde & Co er formålet med The Kunde Competition, der i år løb af stablen for fjerde gang, at spotte kommende medarbejdere, og bureauet er ikke alene om på den måde at kaste ressourcer efter fremtidens talenter.

Blandt andre har Carat i nogle år afholdt Case Competition, og senest søsatte Geelmuyden Kiese et netværk for talentfulde kommunikationsstuderende.

 Se video fra dette års The Kunde Competition her.