Marienlyst Strandhotel er – stadig – det foretrukne venue

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Corona eller ej, så er Marienlyst Strandhotel mødeplanlæggernes foretrukne møde- og konferencested. Det viser årets MyImage Venue, som har et nyt venue på andenpladsen, der kommer fra en placering som nummer otte.

To år med corona har fundamentalt ændret betingelserne på mødemarkedet. Noget er dog stadig, som det plejer.

Det viser årets imageanalyse af Danmarks største møde- og konferencesteder, MyImage Venue, der udarbejdes af MyResearch i samarbejde med Danske Konferencecentre.

891 mødeplanlæggere – det højeste antal nogensinde – har deltaget i årets undersøgelse og har bedømt 61 møde- og konferencesteder.

Noget kunne tyde på, at en normaltilstand er ved at indfinde sig på mødemarkedet. Det afspejler sig bl.a. i mødeplanlæggernes valgkriterier. Hvor håndtering af corona sidste år blev vægtet som det andet vigtigste kriterie, så er covid-19-håndtering i år faldet til en tiendeplads.

I stedet vægter mødeplanlæggerne, at teknikken fungerer upåklageligt, mødelokalernes standard, personlig kontakt og tillid, at det er nemt at komme til samt stedets parkeringsmuligheder, som de fem vigtigste kriterier.

Herefter følger prisen, at der er overnatningsmuligheder, kompetent sparring omkring din planlægning, og at de nyeste tekniske muligheder er tilgængelige. 

Og her er det altså igen Marienlyst Standhotel, der samlet set scorer højest i MyImages Brand Power Index – ligesom i de fire foregående år, hvor analysen er blevet udarbejdet. Indekset vurderes ud fra kriterier som god mad, konkurrencedygtige priser og ud fra imageudsagn som ’dygtig sparringspartner’ og ’fleksibel og serviceminded’.

På andenpladsen over de bedste brands finder man sidste års nummer otte: Nyborg Strand. Tivoli Hotel & Congress Center, der sidste år rangerede som nummer to, indtager tredjepladsen.

I de enkelte kategorier topper Marienlyst Strandhotel i to af dem – god mad og ’løsningsorienteret’ – og placerer sig på en andenplads i seks andre kategorier.

Til gengæld har MBK flest førstepladser, og topper i kategorierne ’dygtig sparringspartner’, ’fleksibel og serviceminded’ og ’gode lokaler’.

Højdespringere og de mest tilfredse kunder.
Årets højdespringere i analysen er Bernstorff Slot i Gentofte, Kurhotel Skodsborg og Hotel Hesselet i Nyborg.

Mødebookerne har også svaret på, hvem de er mest tilfredse med. Her topper Pharmakon Konferencecenter, Vingsted Hotel & Konferencecenter og Severin.

Se top-10 for valgkriterier og top-3 i de forskellige kategorier her: 

Valgkriterier (top-10)

  1. At teknikken fungerer upåklageligt
  2. Mødelokalernes standard
  3. Personlig kontakt og tillid
  4. At det er nemt at komme til
  5. Parkeringsmuligheder
  6. Prisen
  7. At der er overnatningsmuligheder
  8. Kompetent sparring omkring din planlægning
  9. At de nyeste tekniske muligheder er tilgængelige. 
  10. Håndtering af Covid-19-retningslinjer

Imageudsagn:

Dygtig sparringspartner

  1. MBK
  2. Marienlyst Strandhotel
  3. IDA Conference

Fleksibel og serviceminded

  1. MBK
  2. Marienlyst Strandhotel
  3. Storebælt Sinatur Hotel & Konference

God beliggenhed:

  1. Hindsgavl Slot
  2. Marienlyst Strandhotel
  3. Nyborg Strand

God mad:

  1. Marienlyst Strandhotel
  2. Hindsgavl Slot
  3. Kokkedal Slot Copenhagen

Gode lokaler:

  1. MBK
  2. Marienlyst Strandhotel
  3. IDA Conference

Gode tekniske faciliteter:

  1. IDA Conference
  2. Marienlyst Strandhotel
  3. Storebælt Sinatur Hotel & Konference

Gode til unikke oplevelser:

  1. Kragerup Gods
  2. Marienlyst Strandhotel
  3. Kurhotel Skodsborg

Konkurrencedygtige priser:

  1. Best Western Plus Hotel Svendborg
  2. Bautahøj Kursuscenter & Hotel
  3. Best Western Plus Hotel Fredericia

Løsningsorienteret:

  1. Marienlyst Strandhotel
  2. Skanderborg Park
  3. Trinity Hotel & Konference Center

Kundetilfredshed 

  1. Pharmakon Konferencecenter
  2. Vingsted Hotel & Konferencecenter
  3. Severin

Om undersøgelsen
MyImage Venue belyser mødeplanlæggeres syn på de største venue brands.

Data blev indsamlet online i uge 10-13 via mails fra Danske Konferencecentre samt Norstat. 891 mødeplanlæggere har deltaget, hvilket er det højeste antal nogensinde.  

I år har man målt kendskab, image, præference og tilfredshed for følgende 61 venues.

AC Hotel Bella Sky Copenhagen, Bautahøj Kursuscenter og Hotel, Bernstorff Slot, Best Western Plus Hotel Fredericia, Best Western Plus Hotel Svendborg, Bymose Hegn Hotel & Kursuscenter, Charlottehaven, Comwell Borupgaard, Comwell H. C. Andersen Odense, Comwell Holte, Comwell Kellers Park, Comwell Kolding, Comwell Kongebrogaarden, Comwell Middelfart, Comwell Roskilde, Comwell Aarhus, Copenhagen Marriott Hotel, CPH Conference – DGI Byen, Crown Plaza Copenhagen Towers, DAC I BLOX, Det Kgl. Bibliotek, Frederiksdal Sinatur Hotel & Konference, Glostrup Park Hotel, Helnan Marselis Hotel, Hindsgavl Slot, Hotel Hesselet, Hotel Koldingfjord, Hotel Opus Horsens, Hotel Vejlefjord, HUSET Middelfart, IDA Conference, Kokkedal Slot Copenhagen, KolleKolle, Konventum, Kragerup Gods, Kurhotel Skodsborg, LEGOLAND Hotel & Conference, Marienlyst Strandhotel, MBK, Munkebjerg Hotel, Nyborg Strand, Odense Congress Center, Pharmakon Konferencecenter, Radisson Blu Scandinavia Hotel Copenhagen, Radisson Blu Scandinavia Hotel Aarhus, Rungstedgaard, Scandic Copenhagen, Scandic Falkoner, Scandic Kødbyen, Scandic Sluseholmen, Scandic Sydhavnen, Severin, Skanderborg Park, Storebælt Sinatur Hotel & Konference, Sørup Herregaard, Tivoli – Nimb Events, Tivoli Hotel & Congress Center, Trinity Hotel & Konference Center, Villa Copenhagen, Vingsted Hotel & Konferencecenter og Aalborg Kongres & Kultur Center.