Tivolis CMO, Michala Svane, meddelte i november sidste år, at hun ville rykke teltpløkkerne op fra Eventyrhaven i begyndelsen af 2022.
De bliver i stedet plantet på Dyrskuepladsen, hvor hun fra 1. marts starter som direktør for forretningsudvikling, salg og digitalisering – under en bred hat: CCO – hos Roskilde Festival. Det skriver hun i et opslag på LinkedIn.
“Da jeg var lille, drømte jeg om at komme i Tivoli. Da jeg blev lidt ældre, drømte jeg om at komme på Roskilde Festival – siden er det blevet til mange fantastiske oplevelser på festivalpladsen, og nu bliver det heldigvis til endnu flere”, skriver hun.
I rollen som CCO skal hun i første omgang være med til at afvikle Roskilde Festivals dobbeltudskudte 50-års jubilæum. Det skulle have fundet sted i 2020, men måtte aflyses på grund af coronahensyn. Samme historie gentog sig sidste år.
“Denne sommer glæder jeg mig først og fremmest til at fejre #RF50 sammen med 130.000 festglade gæster og frivillige, der har ventet og glædet sig meget længe,” fortsætter Michala Svane i opslaget.
I sin tid i Tivoli er Michala Svane tre gange i streg blevet nomineret som Årets CMO. I 2019 og 2021 blev det ved nomineringerne, mens hun i 2020 løb med prisen for sin indsats med at skabe en digital transformation af den 178 år gamle forlystelsespark.
Hun blev ansat som marketing director i 2016, og blev i 2017 forfremmet til vice president sales & marketing. I 2019 blev hun en del af Tivolis direktion, fik ‘senior’ tilføjet til titlen og fik ved samme lejlighed det overordnede ledelsesansvar for 140 medarbejdere.
Michala Svanes afløser som kommerciel direktør i Tivoli blev også allerede annonceret tilbage i november. Her udpegede man Niels Erik Folman, der var adm. dir. i Danske Licens Spil, som efterfølger. Han tiltrådte stillingen 1. februar.