Da Bureaubiz sidste år havde en regnskabssnak med Molamil-bossen Jorge Hernandez, var han ikke helt tilfreds. Bureauet tjente ganske vist penge – gode penge – men det kunne ikke i tilstrækkelig grad aflæses af resultatet på bundlinjen.
Den udvikling er vendt i 2017, hvor digitalbureauet øgede sit årsresultat med 75 pct. i forhold til 2016 og havde således 618.758 kr. stående på kontoen ved årets udgang.
Bruttofortjenesten på 7,6 mio. kr. var på niveau med året før.
Stabil toplinje
Det får Jorge Hernandez, der foruden at være stifter og adm. direktør, er hovedejer af Molamil, til at erklære sig ”ovenud tilfreds”.
”Efter nogle års relativt hurtig vækst valgte vi slet ikke at øge omsætningen i 2017. At holde en stabil toplinje har gjort det muligt for os at konsolidere vores hold og vores processer og at ændre vores position i markedet,” siger han til Bureaubiz.
Jorge Hernandez betegner Molamil som ’innovation partner’ for blandt andre nye kunder som Kræftens Bekæmpelse, Danske Bank og DR.
Højere ambitioner
Med det netop aflagte årsregnskab nåede Molamil sin målsætning om at ”gøre det bedre” og ”øge overskuddet betragteligt i 2017”.
Foruden det større overskud glæder bureaudirektøren sig over at have fastholdt en sund økonomi:
”Vi er tilsyneladende på rette spor, men har højere ambitioner for vores lønsomhed og arbejder hen imod det. Vi går dog ikke på kompromis med kvaliteten af vores arbejde og holder fokus på vores kunder og medarbejdere.”
Jorge Hernandez vil ikke sætte tal på målsætningen for 2018, men fortæller, at man er kommet godt fra start i 2018 med et par vundne pitches.
”Vi har ikke et vækstmål for dette år. Vores hovedmål er at blive ’the go-to company’ i forhold til digital innovation og at hjælpe med at skabe fremadskuende brands.”
Det regner med priser
I et stort interview for et år siden fortalte Jorge Hernandez Bureaubiz om tilblivelsen af Molamil, bruddet med medstifteren og ikke mindst om på kort tid at gå fra en tilværelse i skyggen til at være et af landets mest prisvindende bureauer.
Bureauet ryddede sidste år blandt andet bordet ved det nu hedengangne DIA (Danish Internet Award) og høstede ved DDA (Danish Digital Award) 19. april i år anerkendelse for sit arbejde med Radio24syvs hjemmeside.
Molamil har tre nomineringer i dette års CCA (Creative Circle Awards), der løber af stablen den 25. maj, og placerer sig indtil videre på en 23.-plads på Bureaubiz’ samlede vinderliste (tilgængelig med Pro-abonnement).
Nøgletal for Molamil 2017
(i parentes hhv. 2016 og 2015)
Bruttofortjeneste: 7.645.341 kr. (7.408.374) (5.951.410)
Driftsresultat: 812.958 kr. (523.733) (459.324)
Årets resultat: 618.758 kr. (373.096) (326.876)
Gns. antal ansatte: 12 (13) (10)