Thomas Kolster udgiver bog om heltefælden
Manden bag purpose-marketing bureauet Goodvertising Agency, Thomas Kolster, udgiver i denne uge bogen ‘The Hero Trap’, hvor han advarer mod tendensen til at falde i heltefælden – at virksomheder simpelthen har for mange hjertesager.
Lanceringen kan følges torsdag d. 25. juni via thomaskolster.com.
Coops app kan nu måle dit klimaaftryk
Coop har sammen med Hello Great Works udviklet en udvidelse til Coops app, der kan måle kundernes klimaaftryk fra deres indkøb.
Med Mit Klimaaftryk kan kunderne nu se, hvor stort et klimaaftryk hver enkelte vare i den digitale indkøbskurv vil have – og dermed handle efter det. Du kan også se hvilke varegrupper, der påvirker dit klimaftryk med.
Creuna rebrander dansk nødhjælpsorganisation
Nødhjælpsorganisationen DINNødhjælp, der opererer i Vestafrika, manglede en international profil. Det har Creuna som et pro bono-projekt hjulpet med at lave. Den nye brandplatform skal give organisationen en international profil under det nye navn Land of Hope. Læs mere her.
Cadpeople køber del af fodbolddata-institut
Kommunikationsbureauet Cadpeople køber 10 % af Replay Institute, der vil kombinere fodbolddata og teknologi til at skabe digitale løsninger til at dygtiggøre fodboldspillere. Samtidig indgår de partnerskab om videreudvikling af de digitale løsninger. Læs mere om partnerskabet her.
Worth Your While skaber med pendant til kunsten en kampagne for Børns Vilkår og TDC
Pitchen var simpel: Hjælp med at beskytte børn på nettet. Det gør nystartede Worth Your While med Børns Vilkår og TDC som afsendere i en ny kampagne, ‘Kunsten at dele’, hvor forældre opfordres til at tage deres børn med på råd. Se kampagnen her.
Publicis Groupe annoncerer lanceringen af Publicis Health Nordic
Kommunikationsgruppen, Publicis Groupe, har skabt en Power of One-strategi, hvor Publicis Health Nordic skal være helt central. Publicis Health Nordic skal fokusere på de udfordringer, der opleves inden for sundheds- og velfærdssektoren.