Netto vender tilbage til Brandhouse 

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Netto forlader Orbit efter knap tre år, og går tilbage til Brandhouse, som man tidligere har arbejdet med i en længere årrække.

For fire år siden gik Netto og Brandhouse hver sin vej efter otte års samarbejde. Nu genoptages samarbejdet, og dermed forlader Netto Orbit, som man har samarbejdet med siden 2018. Dog var den seneste kampagne lavet af Uncle Grey, da man i efteråret gik ud med sin største loyalitetskampagne nogensinde. 

Allerede før jul valgte Netto at tage kontakt til fem bureauer, og om baggrunden for at vælge Brandhouse, siger Nettos marketingchef, Kathrine Werling:

“Vi ønsker et langsigtet strategisk og kreativt samarbejde, og de vigtigste valgkriterier var bureauets kreative team og et nyt brandkoncept, som passer godt til Netto. Vi fik nogle meget kvalificerede bud fra alle bureauer. Med valget af Brandhouse får vi så også et bureau, der kender os og Salling Group rigtig godt, og så får vi en række relevante specialister med i købet.”

Det kreative team, som Kathrine Werling hentyder til, er Jeppe Ritz og Louis Pilmark, som kom til Brandhouse fra Nord DDB sidste sommer. Fra creative director, Jeppe Ritz lyder det om det nye samarbejde:

“Brandhouses gamle arbejde for Netto er ret ikonisk. Derfor var det lidt specielt at skulle give et bud på et nyt koncept for Netto, kort efter Louis og jeg er startet på bureauet. Så vi er ekstra glade for nu at skulle være med til at sætte retningen for et så stærkt brand.”

Fra brandkonsulent hos Brandhouse, Felix Binggeli, lyder det: “Netto er en vigtig del af danskernes hverdag og har også som brand formået at tappe ind i danskernes liv og mentalitet på mange måder. Vi ser meget frem til at gøre Netto´s relation med forbrugerne endnu stærkere, og få fortalt at Netto igen har de laveste priser.”

Samarbejdet med Brandhouse starter med det samme.