Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Bureaubranchens mest prisvindende bureau, &Co, starter sammen med resten af The North Alliance i Danmark en kampagne for sig selv i dag i Børsen. Formålet er at skabe et større og bredere kendskab. Det siger Mikael Jørgensen, der er øverste chef for NoA-netværket i Norden.

Det er ikke så tit, man ser helsidesannoncer for reklamebureauer. Umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om Kunde & Co og Mensch samt mediabureauet OMI, der har kørt en del annoncer i Børsen.

Nu føjer NoA sig til den lille eksklusive gruppe, med en kampagne, der starter i dag, også i Børsen.

Formålet med kampagnen, er at skabe et større kvalificeret kendskab til NoA, siger Mikael Jørgensen, der er øverste chef for godt 800 medarbejdere for NoA i Norden.

”Vi starter en kampagne for at få noget gennemslagskraft. Vi vil gerne opbygge vores brand og skabe et større kendskab til vores hus, hvor vi for syv år siden sad 28 mand i et selskab, og nu sidder 200 i seks forskellige selskaber i Danmark,” siger Mikael Jørgensen.

Der er nok ikke mange – om nogen – i bureaubranchen samt blandt ledende marketingfolk, der ikke kender NoA og i særdeleshed &Co, som har været det mest prisvindende bureau i den danske bureaubranche de seneste 10 år. Men nu vil bureaukæden bredere ud.

Nemlig til toplederne i de danske virksomheder, og derfor er Børsen det primære medie for kampagnen, der dog godt kan sprede sig til andre medier, og som også kører online i egne og eksterne kanaler.

Ifølge Mikael Jørgensen er der ikke nogen speciel årsag til, at kampagnen starter lige nu, andet end, at der er økonomisk vækst i bureaugruppen, så det er ifølge ham oplagt at investere i at blive synlig i markedet.

“Vi er på en vækstrejse, og nu tager vi vores egen medicin for at fortælle beslutningstagerne, at vi forstår vores kunders kunder, og at vi derigennem hjælper med at drive vækst. Vækst via indsigt i kunderne, opbygning af brand, optimering af salgsfunnel og den samlede kunderejse.”

Mikael Jørgensen fortæller, at de starter i Danmark, men tanken er også, at der vil komme til at køre en kampagne i de øvrige nordiske lande på et tidspunkt.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club