Der er et stigende fokus på egen sundhed både i Danmark og i Norden. Det er forklaringen på, hvorfor Nord DDB nu har lanceret Nord Life i København – i øvrigt i samarbejde med DDB Remedy i London.
Channa Ortmark får ansvaret for at opbygge det nye bureau inden for sundhed og velvære. Hun kommer fra en stilling som head of client lead management hos Nord DDB, og hos Nord Life har hun titel af account director.
Hun er spændt på, hvor meget genklang, bureauets tilgang og profil vil vække i ikke bare Danmark, men også i resten af Norden:
”Nord Life får en mere kreativ og livsglad profil, end de mere klassiske healthcare-bureauer, som jeg selv har siddet på, og hvor det handler meget om forebyggelse og behandling af alvorlige sygdomme. Hos Nord Life handler det mere om at dyrke sin sundhed og være den bedste udgave af sig selv. Det vil vi løbende fortælle mere om i en kommende podcast og seminarrække, som vi skyder i gang til januar,” siger Channa Ortmark og tilføjer:
“Jeg glæder mig vildt til opgaven, da det i høj grad matcher min egen livsstil, hvor sundhed spiller en essentiel rolle. Så det bliver i dén grad living the brand båret af nysgerrighed og trangen til at få kommunikeret produkter og tjenester på en mere kreativ og differentierende facon.”
Ambitionen for Nord Life er at være otte medarbejdere inden for tre år.
Udmeldingen kommer blot få dage efter, at Nord DDB har klippet snoren til designbureauet NORD ID. Her er målet at komme op på ti medarbejdere inden for samme treårige horisont.
I Nord Life vil Mikkel Jønsson, der er CEO i Nord DDB, være en del af den opbyggende fase – ganske som det er tilfældet med NORD ID. Han siger:
”Vi starter Nord Life, fordi vi kan se, at den nordiske befolkning i stigende grad investerer penge, kærlighed og tid i egen sundhed. Med vores intensive trendarbejde og kreative tilgang føler vi, at vi har noget nyt at komme med til de virksomheder, der tilbyder services eller fysiske produkter inden for en bred definition af sundhed.”