Nu kan man få en digital tur i Tivolis rutsjebane

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Turen kan opleves i biografen og er udviklet af Cinemataztic, der står bag platformen BioSpil.

Selvom Tivoli har 180 år på bagen i år, betyder det bestemt ikke, at man ikke kan forny sig. Det sker faktisk hvert år, når en ny sæson står for døren. I år er en af fornyelserne, at man ikke blot kan opleve rutsjebanen i Tivoli, men også digitalt – det foregår i biografen.

Bagmanden for dette er Mikkel Hagedorn, der står bag Cinemataztic, som har platformen BioSpil. I år kan man så for første gang opleve en 1:1 digital version af en tur i den ikoniske rutsjebane.

”Vi har genskabt rutsjebanen digitalt, fordi især generation Z elsker BioSpil, og fordi de netop efterspørger, at reklameverdenen start forstår, at de ikke vil spammes med bannerreklamer, men i stedet inviteres med på en oplevelse – også selvom den er brandet,” siger Mikkel Hagedorn. Han tilføjer, at man i BioSpil normalt fokuserer på gamingdelen, men i dette tilfælde er der fokuseret på selve oplevelsen.

BioSpil har kørt i Nordisk Films Biografer i 10 år, og er siden solgt til syv lande. Tivoli rutsjeturen kan prøves i april og maj.