Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Den nye bestyrelse, der blev valgt på en generalforsamling i går, består af Frederik Scholten, Michael Stein, Jesper Thyssen, Kim B. Jørgensen, Pia Niemann og Kim Olesen. Formålet med foreningen er at skabe vækst for marketingprofessionelle, brand og virksomheder.

I går dannedes en ny annoncørforening ved en stiftende generalforsamling. Navnet på den nye forening, der erstatter Dansk Annoncørforening, der lukker ved årsskiftet – er Danske Annoncører og Markedsførere.

Det er en gruppe CMO’er og den hidtidige direktør for Dansk Annoncørforening, Holger Wilcks, – der står bag initiativet til at stifte en ny annoncørforening sammen med Dansk Erhverv.

Den nye forening har ifølge en pressemeddelelse en klar mission:

’Foreningen skal skabe vækst for marketingprofessionelle, for brands og virksomheder og for branchen. Det skal den gøre gennem politisk indflydelse, ved at arbejde for fair, transparente og bæredygtige markeder for køb af medier og marketingydelser samt gennem uddannelse, erfaringsudveksling og netværk.’

Bestyrelsen i den nye forening består af Frederik Scholten, 3 Danmark; Michael Stein, Semler Mobility; Jesper Thyssen, tidl. Danske Spil; Kim B. Jørgensen, McDonald’s; Pia Niemann, Coop og Kim Olesen, Kindred Group.

Holger Wilcks forventer, at især tre sager vil komme på listen over fokusområder for den nyvalgte bestyrelse: 

”Nu er det jo op til bestyrelsen og medlemmerne, men jeg forventer, at især 3 sager vil komme højt på dagsordenen. Den ene er en mærkningsordning for grøn markedsføring, som skal foregribe et egentligt politisk indgreb, den anden er at forhandle standardaftaler for køb af medier, marketingydelser og teknologi og den tredje er at hjælpe vores medlemmer til at blive bedre indkøbere af de selvsamme tre ting.”

Administrerende direktør, Holger Wilcks.

Fra Betina Hagerup, direktør i Dansk Erhverv lyder det:

”Marketing er blevet voldsomt mere komplekst, end det var for blot 10 år siden. Der er ganske enkelt brug for en fagspecifik og kompetent forening, der kan samle medlemmernes ekspertise og ønsker og påvirke lovgivning og markeder i den rigtige retning. Vi glæder os over, at det er lykkedes at danne en ny forening, og vi ser frem til et godt og langt samarbejde.”

Foreningen vil i løbet af 2021 danne digitalt baserede netværk på tværs af landet som adhoc arbejdsgrupper og netværk til erfaringsudveksling og den vil koncentrere sig om få, udvalgte uddannelsesaktiviteter, der udelukkende er henvendt til CMO’er, eller talenter der ønsker at blive det.

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club