Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk
Obsidian Digital udvider partnerkredsen gennem et opkøb. Fra venstre ses partnere i bureauet Emil Ignatzi Reinholdt og Halfdan Timm sammen med ny partner Casper Hessellund samt nuværende partner Sasa Kovacevic

Det digitale bureau fortsætter opkøbsstimen fra 2021 - denne gang med opkøbet af et enkeltmandsbureau. Ejeren bliver samtidig medejer og partner i Obsidian Digital.

2021 bød på en milepæl for Obsidian Digital. Bureauet rundede sent i efteråret 100 medarbejdere – hvilket hurtigt voksede til over 120, da man i december annoncerede opkøbet af aarhusianske Heymedia.

2022 starter også med et opkøb. Denne gang af en noget anden størrelse. Der er nemlig tale om et enkeltmandsbureau, der drives af Casper Hessellund – en senior marketeer specialiseret i Google Ads og AdWords. Han indtræder ved opkøbet som medejer og partner i Obsidian Digital. 

Ifølge bureauet har Casper Hessellund håndteret et mediespend på over 200 mio. kr. på vegne af sine kunder alene i 2021. Kunderne tæller bl.a. virksomheder som Trendhim, Hobbii, Watery og Kaffekapslen. 

Sasa Kovacevic, der er stifter og partner i Obsidian Digital, siger i en pressemeddelelse, at opkøbet af Casper Hessellunds bureau skal ses som et udtryk for, at bureauet fortsat udvikler sine kernekompetencer, og at man ser et stort behov for at “tilføre endnu flere seniorprofiler og dygtige bureauejere til vores platform.” 

“Jeg har arbejdet med performance marketing siden 2010. Når vi taler om performance, så ser vi, at meget få bureauer overlever på den lange bane. Dem som gør, er dem, der formår at udvikle deres produkter og tilpasser disse til efterspørgslen på markedet,” siger Sasa Kovacevic.

Med opkøbet af Casper Hessellund håber man således på at styrke bureauets kompetencer inden for særligt Google Ads-annoncering, som bl.a. omfatter search, shopping, YouTube og display. 

Casper Hessellund siger selv om opkøbet, at det er en reaktion på kundernes ønsker, da de har efterspurgt et setup, hvor marketingkræfterne kan samles ét sted:

“Jeg har kendt partnerne fra Obsidian Digital i flere år, og har altid syntes, at de var dygtige. Da jeg startede, ønskede jeg udelukkende at specialisere mig i Google Ads og tilbyde det bedste produkt i branchen. Men noget, flere af mine store kunder ønskede, var at samle hele deres marketing ét sted for at opnå større synergi. Jeg har derfor valgt at slå mig sammen med Obsidian Digital, da de er et 360 graders performance-hus, hvor 1+1 kommer til at give mere end 2.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club