Outdoor-annonce skaber debat

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Outdoor-kampagne fra Forsmann & Bodenfors har affødt kommentarer fra blandt andre Jakob Staalby og Thomas Pries.

Forsman & Bodenfors’ danske kampagne for det svenske firma Oatly – som Bureaubiz har skrevet om her – gav anledning til et Linkedin-opslag fra den tidligere kreative direktør hos Ogilvy, Jakob Staalby. Og det indlæg kastede en del kommentarer af sig.

Kampagnen kørte primær på outdoor i september og havde til formål at skabe opmærksomhed omkring havredrikke som alternativ til mælkeprodukter.

Jakob Staalbys opslag lød:

”Det er ikke uden humor, men er det god reklame?”

Han skrev endvidere, at reklamerne er skæve og anderledes, men er i tvivl, om folk forstår dem og om de får folk til at få lyst til at prøve produktet.

Jakob Staalbys 15-årige datter var ikke i tvivl:

”Jeg elsker dem. Jeg ved ikke, hvad de sælger, men de er f…ing sjove.”

Men det underbygger måske bare Jakob Staalbys tvivl.

De mange kommentarer, opslaget affødte, var mest positive over for kampagnen:

”Den ramte mig og gjorde mig nysgerrig på produktet.”

”Den er god. Den gør opmærksom på et nyt produkt.”

”Jeg synes det eneste, der fejler, er farvevalget.”

”Noget af det bedste outdoor, jeg har set længe.”

”Love it.”

Også Thomas Pries, der netop har meldt ud, at han til januar starter et nyt reklamebureau, kommenterede med følgende:

”Det er skidegodt, og for en gangs skyld bliver der ikke talt ned til målgruppen. De bryder med formatet, og det virker.”

Se opslaget og alle kommentarerne her

Hvad mener du om kampagnen?