Schulstad skifter leadbureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Kunde & Co. stod bag Schulstads nye kommunikationsplatform i 2017. Nu skifter brødproducenten leadbureau, som skal udvikle en ny eller opdateret kommunikationsplatform.

I 2017 lancerede Kunde & Co. en ny kommunikationsplatform for Schulstad. Nu skifter bureauet leadbureau og årsagen til dette er, at forbrugerne i stigende grad efterspørger transparens omkring de holdninger og værdier, som et brand står for. Det skriver Schulstad i en pressemeddelelse, hvor de samtidig konstaterer, at der er en stigende tendens til, at stærke brands i højere grad taler med og ikke kun til sine forbrugere.

”Dette er en udvikling, som vi ser meget positivt på, men som kræver en anden kommunikationsvinkel og eksekvering end vi har haft tidligere, hvorfor vi har haft brug for at genbesøge vores eksisterende kommunikationsplatform. Schulstad er i en fantastisk udvikling, men vi har et ønske om at være tydeligere i forhold til vores værdier og holdninger. Smag og kvalitet er fortsat helt afgørende parametre, men der kræves nu endnu mere transparens og dialog for at gøre sig fortjent til forbrugernes loyalitet,” siger marketing- og innovationsdirektør i Schulstad, Trine Søndergaard.

Schulstad har valgt Advice efter at have drukket kaffe med fem nye bureauer samt Kunde & Co for at få friske øjne, vinkler og holdninger.

Man pointerer i pressemeddelelsen, at bureauerne ikke blev bedt om at levere et kreativt oplæg, men i stedet “give deres korte bud på den strategiske forståelse af opgaven samt en generel præsentation af bureauets kompetencer.”

”Pilen pegede på Advice, fordi de samlet set havde den nysgerrighed og solide faglige kompetence, der skal til for at løse opgaven. Vi har en masse på hjertet og ønsker en stærk strategisk og eksekverende samarbejdspartner. Alle større bureauer kan i dag levere strategi og kommunikation i høj kvalitet, så der er ingen tvivl om, at fælles værdier og gode dialoger med teamet hos Advice var afgørende for vores valg.  For vi tror 100 pct. på, at det at skabe stærke brands og effektive kommunikationsplatforme er en holdsport,” siger Trine Søndergaard.


Trine Søndergaard

Morten Hershøj, der kom til Advice i november sidste år som director branding & marketing, er naturligvis glad for den nye kunde:

”Hos Advice er vi naturligvis stolte over, at et af Danmarks mest succesfulde fødevarebrands har valgt os til at stå i spidsen for udviklingen af den platform, kreative stik og agendaer i markedet, der skal positionere Schulstad endnu stærkere i fremtiden. Kunden har ønsket en anden tilgang til et bureausamarbejde – og her har det vist sig, at vores kompetencer var de stærkeste til at løse den udfordring, ligesom jeg er virkelig glad for den gode energi imellem os, som er grundlaget for et stærkt fremtidigt samarbejde.”

 
Morten Hershøj