Tre danske produktionsselskaber fusionerer

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Octopuss, Shoot Happens og Playground Productions går sammen under navnet Holy Ravioli. Målet er at skabe mere autentiske og relaterbare reklamer i Danmark.

Produktionsselskaberne Octopuss, Shoot Happens og Playground slår pjalterne sammen. Det sker efter et længere tilløb, der allerede i juni sidste år blev indledt med, at de tre selskaber flyttede sammen i lokaler på Frederiksberg. Siden da har de tre produktionsselskaber også samarbejdet i det daglige. 

Nu bliver der så endelig sat ord på forholdet: Holy Ravioli.

Partnerne i Holy Ravioli er et lige fordelt miks af instruktører og producere: Octopuss-folkene Mikkel Blaabjerg, Sune Lykke Albinus, Klaus Spendser og Morten Peglau, Kristian Ussing Andersen fra Playground og Christian Juliussen fra Shoot Happens. De tre sidstnævnte er producerne i selskabet.

Udover partnerne skydes selskabet i gang med 12 instruktører, tre producere og et produktions- og postproduktionsteam på 10 mennesker.

Med øgede kreative muskler håber man på at kunne ‘styrke det autentiske i dansk reklame’. Det vil man gøre ved at satse på at arbejde med ‘det relaterbare’. Desuden håber man at kunne løse flere og større opgaver, gerne for internationale reklamebureauer. Samtidig har man en ambition om i højere grad at kunne udvikle nyt talent.

Instruktør Klaus Spendser uddyber om firmaets navn og tilgang:

“En ravioli kan have mange farver, men hvis indholdet ikke er formidabelt, er den simple pasta lige til at kyle ud. Vi er ikke interesserede i at være smarte, vi er interesserede i at være skarpe. Derfor er vi også gået sammen med hinanden: for at blive klogere og skubbe til det, vi hver især er bedst til. Vi har ville tskabe et fællesskab, der er så menneskeligt og fagligt stærkt, at det løfter både den enkelte kunde, producer eller instruktør op på næste niveau. Og ud fra det samarbejde, vi har haft det sidste halve år, ser det ud til at lykkes.”

Holy Ravioli kommer primært til at satse på reklamefilm og branded content til det danske marked, men har også andre produktioner for øje. Bl.a. skal man producere en dokumentarfilm støttet af DFI og DR. 

Produktionsselskabet har hovedsageligt reklamebureauer på kundelisten, men oplyser, at man også har enkelte direkte kunder.