Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Morten Reimann Jensen, Cecilia Jonasson og Kristian Koch

Efter flere organisatoriske ændringer har CEO Ulrik Petersen udnævnt en ny CEO for hhv. Aarhus og København samt for tech, data, medieindkøb, analyse og strategi. Endnu to er udnævnt og så har man ansat en, der skal tage sig af medarbejderne i en nyoprettet stilling.

For netop et år siden tiltrådte Ulrik Petersen som CEO for Dentsu, og efter en del organisatoriske ændringer i efteråret, melder Ulrik Petersen nu ud med endnu en omgang omstruktureringer.

Ulrik Petersen

Dentsu har udnævnt to nye ansvarlige for Dentsu i Aarhus og i København. Det er Cecilia Jonasson og Kristian Koch, som bliver henholdsvis CEO dentsu mediabrands Aarhus og CEO dentsu media brands København. De to får dermed det overordnede ansvar for de tre bureauer: Carat, dentsuX og iProspect.

Nu får man altså to lokationsansvarlige i stedet for ansvarlige for de enkelte bureauer. Cecilia Jonasson og Kristian Koch træder dermed til i stedet for de fire managing directors for henholdsvis Dentsu, Amplifi, iProspect og Carat i Aarhus, som Bureaubiz i starten af januar kunne fortælle, havde forladt mediabureaukoncernen allerede før jul.

Større fokus på integrerede løsninger
Samtidig har man omstruktureret medarbejderteams for at få et større fokus på integrerede løsninger og på tech, data og thought leadership.

Det betyder, at der fremadrettet er et antal kundeteams pr. brand og og et antal craft/servicelines, som går på tværs af brands, og som er centreret omkring data, teknologi, medieindkøb, analyse og strategi.

”Fagligheden er i crafts, og i kundeteams er der fokus på værdiskabelse for kunderne via crafts – heraf integrationen,” siger Ulrik Petersen.

Ansvarlig for craft/servicelines bliver Morten Reimann Jensen, som får titel af CEO Dentsu sales solutions & operations. Han har hidtidig været managing director for Carat.

Hvert kundeteam kommer til at referere til en executive director. Disse er dog ikke fundet endnu.

To teams oprettes med fokus på integrerede løsninger
Samtidig opretter man to teams, som også skal bidrage til og specielt have fokus på integrerede løsninger. Hertil udnævner man to såkaldte chief growth officers. Ansvarlig for det ene team, som er fokuseret omkring media, bliver Sally Møller og det andet growth team, som er fokuseret på customer experience, bliver Bobby Hollingsworth ansvarlig for. Han er desuden CEO for Isobar Nordics.

Sally Møller

Nyoprettet stilling med fokus på medarbejderne
Endelig melder Dentsu ud, at man har oprettet en ny stilling, hvor opgaven bliver at ”drive Dentsus udviklingsagenda og sikre, at de ansatte fortsat er  blandt de dygtigste i branchen”. Til det har man ansat Rikke Knaack som får titel af director people & culture. Hun kommer fra Discovery, hvor hun havde titel af director people & culture & business operations.

Rikke Knaack

Mere agil og flad struktur
Alle disse ændringer er sket for at gøre mediabureauydelserne mere overskuelige, og for at skabe en mere flad struktur, fortæller Ulrik Petersen i en pressemeddelelse:

”I efteråret tog vi de første skridt på rejsen mod at overskueliggøre vores kompetencer og services, da vi først ændrede navn til Dentsu og dernæst simplificerede vores brandportefølje. Denne ændring betyder, at vi i dag har fire brands i det danske marked: ”Carat, Dentsu X, iProspect og Isobar.”

Han fortsætter:

”Formålet er at skabe en mere flad og agil struktur, hvor vi i endnu højere grad arbejder centreret omkring kunderne, deres projekter, ambitioner og mål. Det skaber rum til udvikling på tværs af kompetencer. Samtidig har vi centreret vores specialistfunktioner i kompetenceteams, som arbejder på tværs af vores bureauer. Dette giver endnu mere plads til at dyrke fagligheden, som er essentiel for kvaliteten i kundeløsningerne. Samtidig sikrer vi, at alle fagligheder og discipliner kan komme i spil på kunden uanset, hvilket brand fagligheden kommer fra. Det er kunderne jo i virkeligheden ligeglade med,” siger Ulrik Petersen.

Bureaubiz har stillet Ulrik Petersen nogle yderligere spørgsmål vedr. ansvaret for Carat-brandet i den nye organisation, men han har ikke svaret.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club