Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

UncleGrey står bag kampagner fra 2 forskellige kunder, der er nomineret ved Euro Effies. Den ene er Trump-busreklamen, der ovenikøbet er nomineret to gange.

De rullende øjne på Donald Trump på linje 1A i København har kørt verden rundt. Og nu er reklamen fra UncleGrey nomineret i 2 kategorier til en Effie.

UncleGrey er eneste danske bureau, der er nomineret og det er ikke bare for SF-reklamen med Trump på bussen. Også UncleGreys case for Bolia.com: ’Building a brand with a small budget’ er nomineret.

https://vimeo.com/174501950

Euro Effies er en slags EM i effektivitet. Sidste år vandt vandt UncleGrey sølv i kategorien ’long-term effectiveness’ også for Bolia.com.

Lars Samuelsen, CSO & Head of Digital hos UncleGrey siger:

”Vi er specielt glade for denne eftertragtede shortliste hos UncleGrey, da dette understøtter vores bureaus filosofi omkring sammenhængen mellem kreativitet og effektivitet. Hos UncleGrey, tror vi på, at hele grundlaget for at skabe stærke resultater er forankret i strategisk funderet kreativitet”.

De 3 shortlister er i følgende kategorier:

  • Government, Institutional & Recruitment: Denmark vs. Trump – the boomerang effect for SF
  • Carpe Diem: Denmark vs. Trump – the boomerang effect for SF
  • Small Budget: Building a brand with a small budget for Bolia.com

De endelige vindere bliver offentliggjort ved Euro Effies prisuddeling i Bruxelles den 17. oktober.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club